Satellite
Show on map
  • Day 17

    Dag 17/18/19: Praag

    July 28, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 23 °C

    Gisteren was het weer tijd om richting Praag te gaan. In heb t/m vandaag een auto gehuurd, maar aangezien deze voor 10.00 uur ingeleverd moest zijn en het een aardig stuk rijden was, vond ik het wel zo fijn om gisteren al richting Praag te gaan en gelijk m'n auto in te leveren. Ik was wel semi-zenuwachtig, omdat Europcar nou niet op een topplek zit: in het centrum en lekker fileparkeren. Als er al plek is. En rijden door zo'n chaotisch centrum is toch even spannend. Maar eind goed al goed. Na een uurtje door de bergen rijden en allerlei dorpjes door heb ik even een lunch gescoord (mét wc-selfie. Waarom? Daarom. Anders sta ik bijna niet op de foto), getankt en door naar het drukke Praag. Als je ooit naar Tsjechië gaat, ga dan naar Kaufland (no spon), mega supermarkt die echt alles heeft en een versafdeling waar je lekkere salades kunt laten scheppen (couscoussalde voor 50 cent, woohoo). En ja ik vind supermarkten in het buitenland een uitje. Maar, terug naar het verhaal. Ik kon m'n auto gelukkig goed kwijt en na controle (alles goed!) door de Europcar-meneer kon ik door naar m'n hotel. Gelukkig geen Slovenië-taferelen dit keer (prima door de bergen rijden en dan bij het inleveren van je auto tegen een muurtje rijden, aaargh).
    Daarna in m'n hotel even voor pampus gelegen, uiteraard.

    Met een heerlijk zonnetje op m'n bol heb ik nog een uurtje door Praag gewandeld. Mijn hotel ligt wat hogerop gelegen en vlakbij heb je een prachtig uitzicht over Praag. En het allerbeste nieuws: de burger die ik op mijn tweede dag in Praag op had, op die parkeerplaats? Beetje gek maar wel gruwelijk lekker? Daar is dus ook 'gewoon' een restaurant van. Vijf minuten van m'n hotel. Daar heb ik dus avondeten gescoord. Maakt niet uit wat ik verder doe hier, dit is 't hoogtepuntje. Ja, ik ben food-motivated. Genieten.

    Vandaag heb ik zoals het een echte hotelgast betaamt onwijs gebruncht en daarna met een enorme after-brunch dip door Praag gewandeld (het was gewoon 9 uur hoor, maar ik dacht: benutten dit eten, benutten. Niks voor mij, blijkt maar weer). Ik heb hierna vooral koffie gedronken, want ik wist echt niks beters te doen. Ik had alles wel gezien (niet écht alles natuurlijk, maar alles wat ik wilde zien). Ik wilde naar een museum en aangezien deze pas om 13.00 uur openging moest ik daar even op wachten (met koffie dus): NaFilM, een museum over de geschiedenis van filmmaken.

    Hierna vond ik het wel mooi geweest en ben ik teruggegaan naar het hotel. Filmpje gekeken, even snel naar de Vietnamees gelopen verderop voor wat eten en zometeen rest mij nog de uitdaging om mijn koffer weer in te pakken.
    Morgenochtend na het ontbijt ga ik weer richting het vliegveld.

    Wat was dit een ontzettend mooie reis! Fijn om dit alleen gedaan te hebben. Zoals Loesje het al mooi beschreef: waarom binnen je comfortzone blijven als daarbuiten veel meer te beleven valt.

    A je to.
    Read more