• Day 12

צ׳אנג ראי

December 23, 2021 in Thailand ⋅ ☀️ 25 °C

הלכנו לישון מוקדם כי ידענו שלמחרת יש לנו יום ארוך בצאנג ריי.
    קמנו מוקדם ב7 כבר היינו מתחת להוסטל עם המוצילות וחיכינו לנהג שיאסוף אותנו כי באותו יום היינו צריכות לעבור להוסטל חדש שמצאנו ונראה יותר נחמד מההוסטל שהיינו בו עכשיו. הופתענו לגלות ואן גדול ושאנחנו הולכים להיות היום סך הכל קבוצה של 8 ישראלים ביחד (בגלל זה המחיר היה יחסית זול רק 150 שקל לבן אדם ליום... עכשיו זה הגיוני...). בואן כבר היו זוג שעלו לפנינו, איתמר וסיון, הם שכחו אתה דרכונים במלון אז ביקשנו מהם לשים את המוצילות במלון שלהם כשנעצור שם לקחת את הדרכונים. גם עומר ורביד עלו על הואן ושמחנו שאנחנו הולכות להעביר את היום איתם.
    היה לנו נהג שלא דיבר אנגלית ואת אודי המדריך שדיבר אנגלית טוב והסביר לנו דברים לאורך היום. הוא סיפר שצאנג מיי זה בעצם תרגום של צ'אנג ראי החדשה. זאת אומרת שפעם הייתה את צ'אנג ריי ואז המלך החליט להקים את צ'אנג מיי ולהפוך אותה לבירת הממלכה הצפונית. הוא הסביר גם על הנהר הגדול שעובר באיזה 6 מדינות מסין ועד לכאן. ראינו את המקדש הלבן המהמם והסתנוורנו מהיופי ומהלובן. אודי סיפר שזה מקדש חדש שהוקם רק לפני 30 שנה בערך, ע״י אומן שגדל בעוני בצאנג ריח ובזכות כישרון האומנות שלו התפרסם והרוויח הרבה כסף . הוא תרם הרבה כסף וכך הקים את המקדש והיום הוא חי בצאנג ריי ומלמד את ילדי העיירה אומנות.
    המשכנו לארוחת צהרים ואז לשבט ארוכות הצוואר. הגענו לכפר שהיה קצת תיירותי וקצת אותנטי, בעיקר היה נחמד לראות את הילדים הקטנים ואיך הם חיים שם מאחוריי הקלעים של מה שמוצג לנו התיירים. של ואני קנינו שם צמידי חברות והמשכנו ליעד הבא - למשולש הגבולות לאוס בורמה תאילנד. בגלל הגבלות הקורונה התכניות של לעלות לסירה ולשוט לביקור של שעה בשוק הראשון בלאוס לא יצאו לפועל אז הסתובבנו קצת באיזור וישר המשכנו למקדש הקופים. הלכנו עם עומר ורביד לראות את המקדש בהתחלה היה נראה סתם מוזר וביזארי לחלוטין כל הפסלים והדברים במקדש, אבל אז עלינו לנקודת תצפית ונכנסנו לאיזה מערה והיה יפה ממש. קצת האכלנו את הקופים מהבוטנים שהבחור שאיתנו בואן קנה, ואחרי שמיצינו את העניין בדקנו בוויז והבנו שמחכה לנו עוד נסיעה ארוכה אז כדאי שנקל נשימה עמוקה ונצא לדרך. הנסיעה עברה בשקט כבר אחרי השקיעה כולם היו עייפים, וכשהגענו לצאנג מאי לקחנו את התיקים מהמלון של איתמר וסיוון והגענו להוסטל החדש שלנו שקראנו לו ״הג׳ונגל״. בשמחה נכנסנו להוסטל החדש שהרגיש לנו ממש כמו צימר מפנק והלכנו לישון אחרי מקלחת חמה וכיפית דבר שלא היה לנו מובן מאליו בכלל אחרי החוויות מההסטלים הקודמים שהיינו בהם.