• Day 150

מבלתמ לבלתמ

May 10, 2022 on the Philippines ⋅ ☁️ 29 °C

אז אחרי מיליון תורים והמתנות ועומסים בשדה נחתנו בסבו והתחלנו לחפש את דרכנו למוהלבוהול. מחר יום בחירות במדינה, יש הרבה אנשים והרבה בלאגן ונראה שהם לא כל כך מצליחים להתמודד עם העומסים.
    תור ארוך למוניות במחיר מופקע, מוצאות את התחנת אוטובוס, במזל מצליחות לעלות ולתפוס מקום כי מסתבר שבפיליפינים אם אין מקום לשבת לא מעלים אותך לאוטובוס. יורדות בתחנה המרכזית של האוטובוסים לכיוון צפון ומחפשות אוטובוס נוסף שיקח אותנו לתחנה הדרומית במרחק 3 וחצי קמ. אין אוטובוסים יותר בשעה הזאת אז מחליטות ללכת 10 דקות למלון 2 כוכבים ולישון שם לילה. קמות אחרי 12 שעות שינה מפנקות ביותר ויוצאות לקחת מונית לתחנת אוטובוס. אך איזה אירוע היום יום בחירות במדינה ואין אוטובוסים. מוצאות ואן וכשהוא מתמלא באנשים יוצאים לדרך. בכניסה לעיר לוקח אותנו טריסייקל עד לגאסט האוס ופה אחרי הרבה בלתמים ועיכובים ומעברים הסתיים סוף סוף המסע המפרך שלנו.
    עיירה חמודה אבל רגועה מאוד אין יותר מדי חיים, אנחנו מקוות שזה גם בגלל הבחירות ומחר המקום יראה לנו אחרת… אין כל כך חוף רק מזח אבנים אז מוצאות לנו פינה קטנה לשבת ליד המים עם רמקול שש-בש מול השקיעה. בערב הלכנו להוסטל ממול, שיחקנו סנוקר ונשנשנו קצת במסעדה ליד ומפה לשם הזמן עבר נהיה מאוחר והלכנו לישון.
    השכמה ב8 מתארגנות ויוצאות לארוחת בוקר. מחוץ להוסטל אוסף אותנו טריסייקל עד למפלי הקוואסן. פגשנו שם את ג׳ורדי ועמית, ובשמה השני - הבלתמ. יום שלם במפלים בין בריכה לבריכה קופצים למים ומשתדלים לא לאבד את הסבלנות מהמדריכים שהיו ילדותיים במיוחד. לאורך הדרך לא מפסיקים להעמיד אותנו לתמונות ולצלם אותנו בטוסטר שלהם. המפלים היו מדהימים! צבעים כחולים כחולים במים והקניון פשוט יפה בטירוף! מסיימים בארוחה טובה וחוזרים ברכב להוסטל. נפרדנו שם מג׳ורדי ועמית והם המשיכו בנסיעה שלהם לסבו.
    ערב ישראלי במיוחד בהוסטל של ליסה, היא הכינה לכולנו ארוחת ערב פסטה ושניצל ושקשוקה וכל טוב. ישבנו כולנו במרפסת אכלנו צחקנו ובעיקר פיצחנו פיצוחים, כמובן שאי אפשר לסיים את היום בלי גלידה, עשינו גם סיבוב ברחובות והיא באמת מלאת חיים והרבה יותר כיפית ממה שחווינו אותה אתמול. מלא מסעדות ברים ומקומות חמודים ממש שכיף לשבת בהם וזה ממש שימח אותנו לגלות עיירה אחרת ממה שחווינו אתמול. משם הלכנו לישון עייפות ומרוצות, ומצפות לקראת היום האחרון שלנו מחר במוהלבוהל