• Day 179

חוויות מהשירותים

June 8, 2022 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

את היום השני בסינגפור התחלנו בסיבוב בlittle India והArab street. היינו חייבות קפה אז הלכנו לקפה שדקרנו עוד מראש מרשת בתי קפה מפורסמת בדובאי. אכן רמה גבוהה, מאוד מפונפן ומאוד טעים. וגם נהננו מחוויה טכנולוגית עתידנית בשירותים שמנקים את עצמם וכל מיני כאלה.
    המשכנו להסתובב הלכנו גם לעוד פוד סנטר ומשם נסענו ברכבת לגנים. קנינו כרטיסים ל3 פעילויות בגנים. הסתובבנו ובדרך לחממת פרחים ראינו גם את הגינה הסינית והגינה ההודית שבכל אחת מהם מסבירים על התרבות והצמחייה של האיזור, התיישבנו שם לרגע של משבר מהחום ועייפות מהליגות מרובות ברגל, הסתכלנו סביב ותהינו לעצמנו למה לעזאזל שיהיה בעיר 2 כיפות גיאודזיות ענקיות עשויות מזכוכית כאילו שזה דבר לגיטימי בנוף של העיר. וכמה שזה מטורף שהכל פה בניינים ענקיים וחדשים שבנויים כל כך יפה עם אדריכלות כזאת מיוחדת ומרשימה. כשהמשכנו ללכת הבנו שבמבנה של הכיפות הגיאודזיות בעצם יש את הגנים שאנחנו בדרך אליהם. נכנסנו לכיפה הראשונה-חממת פרחים וצמחים מרשימה ומגוונת ביותר עם צמחייה מכל חלקי העולם. הכיפה השנייה-הדמייה של יער גשם עם צמחייה שהביאו במיוחד מיערות גשם בדרום אמריקה ועוד מקומות. היה שם גם חלק של פעילויות לילדים כמו מוזיאון המדע בחיפה וכמובן שהלכתי לשם ונהניתי מאוד.
    משם כמובן הלכנו לגשר - מה שנקרא - טיילת השמיים. וצילמנו מלא תמונות של העצים הטכנולוגים האלה כי איך אפשר שלא.
    המשכנו למוזיאון המדע והאומנות שמבחוץ מעוצב כמו פרח לוטוס. אני מודה שהעיצוב החיצוני היה יותר מרשים ממה שקרה בפנים אבל היו שם פינות ציור כאלה עם דפי צביעה שאפשר לצבוע כל מיני ציורים מוכנים ואז לסרוק וזה מופיע על המסך אז העברנו שם לא מעט בזמן יצירה, ביחד עם כל המבוגרים סביבנו, כי לילדים של היום אין סבלנות לשבת ולצייר. גם היה שם כל מיני הסברים על סינגפור כעיר שבנויה בשילוב עם הטבע ואיך תכננו אותה ככה כעיר מודרנית, שהגנים בה פועלים על אנרגיה סולרית ומים ממוחזרים במזרקות…ועל זה שחשוב שהאדם יחיה לצד הטבע וישמור עליו…כל מיני כאלה. קצת הרגיש לי מצחיק ביחס לזה שכל המדינה ממוזגת ומשתמשת באין סוף של חשמל ואנרגיה, וגם שאין אף פינה בסינגפור שהיא באמת טבעית, ולא טבע שהוא התערבות של האדם או מעשי ידי אדם. כלומר שמישהו הניח שם את האבן הזאת או שתל שם את העץ הזה וכו וכו..
    כשיצאנו ירד גשם אז נאלצנו לשנות תכניות וחזרנו למתחם אוכל ומשם ליד ההוסטל במרחק כמה דקות הליכה יש מסעדה שקיבלה כוכב מישלן על אחת המנות עוף בסויה שלהם (מנה מאוד שבאופן כללי היא מאוד נפוצה במזרח). הם השאירו את המחיר הנמוך שהיה גם אחרי שקיבלו את הכוכב מישלן אז היינו כמובן חייבות ללכת לנסות ולטעום מנת כוכב מישלן ב12 שקל. רק אגיד ששל שברה על זה צמחונות וחבל שכך. באמת מאכזב מכל הבחינות, ציפיתי שזה לפחות יהיה רך ומתפרק כזה כמו העוף במרק של סבתא מירי אבל אפילו זה לא קרה.
    למרות זאת סיכמנו את היום כיום מוצלח במיוחד ופרשנו לישון כדי לשמור אנרגיות ליום האחרון שלנו בסינגפור.