• Day 214

המתנ״ס של הודו

July 13, 2022 in India ⋅ ☁️ 20 °C

יום אחרון בקאסול שעובר ברגוע, מתכוננות לקראת הסליפר שהולך להביא אותנו הלילה לדרמסאלה.
    נחות, שותות קפה טסטר צ׳ויס, אוכלות חומוס ויוצאות לתפוס את האוטובוס לוקאל לבונטר. נסיעה לא כזאת כיפית של שעתים ואז עוד המתנה של שלוש שעות בבונטר עד שמגיע הסליפר. דרמסלה, הידועה בשמה - המתנ״ס. זה היעד האחרון שלנו פה בהודו והתכנון זה לפגוש פה את תאיר חברה של של שבאה מהבית לטייל חודש בהודו, להישאר ולהשתקע פה בערך שלושה שבועות לעשות סדנאות ולנוח עד הטיסה לקירגיסטן.
    הגענו ב5 בבוקר לדרמקוט הכפר ליד דרמסאלה שבו ישנים הישראלים - הכל סגור, עדין חושך ויורד גשם. הבית חבד גם היה נעול אבל מצאנו 2 ישראלים שגם הגיעו באוטבוס לילה, נכנסנו לבית חבד דרך החלון כדי להעביר שם כמה שעות ולישון על המזרונים עד שהכפר יתעורר ונוכל לחפש לנו הוסטל.
    סבב השוואות מחירים בהוסטלים שהפעם כלל סטנדרטים יותר גבוהים מבדרך כלל, מאחר והכוונה זה להישאר בהוסטל לתקופה ארוכה. בסוף מצאנו את הטוב ביותר עבורנו ופרקנו את התיקים. כןכן ממש פרקנו! בידיעה שהציוד לא יחזור לתיק בקרוב ונעבור למקום אחר, והיה בזה משהו מרגש וכיפי שקצת חיכיתי לו שיקרה כבר אחרי כל כך הרבה זמן.
    תאיר הגיעה והצטרפה לחגיגה, הלכנו לשבת בבית קפה התל אביבי שממש מתחת להוסטל שלנו, עובדים שם מניש ורוהיט שנראה שהולכים להיות חברים טובים שלנו (ושל כל הישראלים שנמצאים פה). כל ישראלי שנכנס אומר שלום, נותן חיבוק, הם זוכרים את השמות של כולם, יכולים לשבת איתנו תוך כדי לעבודה לאכול איתנו בשולחן, קיצר צחוקים.
    בערב הולכות לארוחת שישי אצל מאיה - נפאלית שהייתה מטפלת אצל מבוגרת בישראל ולמדה להכין שם אוכל ישראלי טוב, משם הגיעה להודו ועכשיו יש לה מסעדה של אוכל ישראלי והודי, וכל שישי בערב היא עושה ארוחה גדולה לישראלים.
    למחרת העברנו יום של הורדת פאניקה בדרמקוט רוב הזמן בקפה של מניש ורוהיט, קצת סיבובי קניות…. תאיר ואני גם קצת טיילנו בכפר מעבר לרחוב של הישראלים, וחוץ מזה שהאירוע כמעט הסתיים באסון בהתקלות עם פרה זה היה כיף ונהנתי מההזדמנות לדבר ולהכיר אותה קצת יותר. ביום ראשון כבר קמנו ליום מלא בעשייה, התעוררנו עם שעון מעורר ולמרות הגשם מונסון שירד בחוץ הלכנו ברגל תאיר ואני עד לבאגסו הכפר ליד כדי לפתוח את הבוקר ביוגה עם שיבה, הודי מבוגר שעושה כל יום שיעורים.
    משם לחוג צורפות של שלוש שעות ואז ארוחת ערב ומלא משחקי קלפים.
    הימים הבאים המשיכו בערך באותו הלוז -בין בתי קפה, חוגי צורפות ויוגה וקצת הסתובבות גם במקלוד
    עד כה ימים מוצלחים וכיפים בדרמסאלה בדיוק כמו שדמיינתי. גשם יורד בחוץ כל היום אבל זה לא מפריע בכלל כי אנחנו בעיסוקים בסדנאות או מעבירים את הזמן במסעדות עם אנשים טובים ואוירה כיפית