Halong bay & Bai tu long bay

October 29, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

Bai tu long bay ofwel de baai van de vele draken. Na opgepikt te worden in ons hotel in Hanoi om 8u werden we door onze gids naar een bus gebracht. Met een tussenstop kwamen we na 4u aan in Halong bay.

In Halong bay, stapten we op een houten boot waar 15 personen konden slapen. Op het eerste zicht leek het er vrij toeristisch aan toe te gaan. Maar toen we verder vaarden naar onze bestemming Bai to long bay werd het rustig en kregen we lekker eten voorgeschoteld terwijl we van een prachtig landschap konden genieten. Prachtige rotseilanden staken uit de zee.

Na het eten gingen we kajakken met een stop op een klein strandje om even te zwemmen in een mooie omgeving. Een kajakwedstrijd zullen we nooit niet winnen, want het duurde even voor we een gelijk peddeltempo hadden gevonden. En dan nog vaarden we bijna nooit mooi rechtdoor ;) Niettemin, was het echt genieten van het landschap.

Terug op de boot werd er lekker gegeten en wat contacten gelegd met andere toeristen.
    ‘S ochtends, kregen we voor ons ontbijt een bezoek aan een grot voorgeschoteld. Doordat we vroeger als gepland naar de grot gingen waren er geen andere toeristen aanwezig. Een goede zet van onze gids Kien.

Op de terugweg was het genieten van het landschap en de vele roofvogels die er rondvlogen. Nog een laatste maal eten nadat we een kookdemonstratie kregen te zien.

Na dit alles, namen we de bus richting Ninh bình. Waar deze post werd geschreven. 😊