Satellite
Show on map
  • Day 15

    Angoulême

    May 6, 2023 in France ⋅ ☁️ 23 °C

    Nou, eerst maar eens terug naar de plaats waar ik naar toe werd gebracht door een alleraardigste man nadat duidelijk was geworden dat er in zijn dorp geen overnachtingsmogelijkheden meer waren...... Civray. Een plaats die ook niet op de St Jacobsroute lag.... een B & B genaamd Hermitage en gerund door Mikki, een Vlaamse dame en haar NL vriend Wim. Ik werd ontvangen aan de lange keukentafel in een jaren 70 keuken. Het was een artistiek stel en zo ook de woning ingericht. We zaten ontspannen aan de tafel en ze vroegen of ik mee wilde eten, het werd konijn van gisteren met pasta, gewoon lekker, met een pruimensmaak erdoor, niks mis mee.
    De ochtend erop het ontbijt, samen met nog een andere Frans stelletje en toch proberen met elkaar te praten.... en daarna mijn spullen weer gepakt en mijn weg vervolgd.
    Vandaag richting Angulême en het lukte zowaar. Het was een pittige trip en de steile heuvels telde ik maar niet, dat werkte ook niet motiverend, jeetje zeg het hield niet op. Ik merkte ook wel in de namiddag dat ik wat vaker mijn fiets even aan de kant zette om wat te drinken en bij te komen om vervolgens weer verder te gaan. Over het landschap niets dan moois.
    De man die me weg bracht was een leraar aan de basisschool. Hij vertelde dat hij wel eens op vakantie in Scandinavië ging en dan door Nederland heen reed. Ik zei dat het ook via Duitsland kon en dat was duidelijk geen goede opmerking. Het is opvallend dat de 2e WO nog dwars zit. Zoals ik ook al eerder zei, de vele oorlogsmonumenten in de dorpen met de Franse vlaggen erbij en deze week ook her en der wat bloemstukken.......
    Enfin in Angulême maar weer een stempeltje gehaald. Ik heb er na vandaag 2 weken opzitten en ik ben helemaal bij. Heb nu wel een andere route maar na Bordeaux volg ik weer de geplande route.
    Tot slot nog dit.... ik had er mijn verslag ook mee kunnen beginnen want de gedachten waren er ook vanochtend maar vandaag precies een jaar geleden werd Glenda geopereerd. Het heeft me vandaag op vele momenten bezig gehouden...
    Read more