Satellite
Show on map
  • Day 16

    Angoulême rustdag

    May 7, 2023 in France ⋅ ⛅ 21 °C

    Gisteren besloten om vandaag een dag te rusten. Heb zojuist een ander hotel gevonden, mijn bagage in de kamer gezet en relaxed de stad in gefietst, hoewel relaxed....met al die verhogingen, plateaus... nu aan de espresso even niets... met dichtbij donkere wolken...uiteindelijk waait het over. Wat een drukte al, de Fransen in de stad houden er wel van om gezien te worden, eropuit te gaan met vrienden...hapjes en vooral veel wijn, de Franse nectar zal ik maar zeggen. Wat ook zichtbaar is zijn de zwervers. Ik ken het Franse sociale systeem niet maar ook kleine groepen jongeren die om geld vragen.. nog wat foto's genomen van de stad..
    Ik zit nu in een foodhall, wat een diversiteit aan maaltijden en het zit vol... de Fransen zijn levensgenieters, mooi om te zien.
    Vanmiddag maar een extra rustmoment ingebouwd, het voelde trouwens vreemd vanochtend dat ik na het ontbijt niet op de fiets hoefde maar vond de rust die ik even hard nodig had zeer welkom.
    Zonet uiteindelijk een overnachtingsplaats voor morgenavond kunnen reserveren, wat was ik blij, ben namelijk helemaal klaar met die last minute mogelijkheden..... nu weet ik dat ik morgen na ongeveer 61 km een plaatsje heb voor de nacht. Ik stap morgen dus met een gerust hart op de fiets. Dat moet ik dan dus op deze manier gaan plannen.
    Read more