Satellite
Show on map
  • Day 25

    Puente la Reina

    May 16, 2023 in Spain ⋅ 🌬 16 °C

    Aangekomen in Puente la Reina doe ik verslag van de dag terwijl ik de warme zon op me in laat werken..... ja da's andere koek hè!
    Gisteren goed geslapen hoewel ik het ook de hele nacht heb horen regenen. Vanochtend ontbeten in het hotel, was goed georganiseerd. Voor de insiders onder ons, er hing een zondagochtend sfeer zoals in Handel, en daarna gereed maken voor vertrek, vooralsnog zonder regenpak... een stukje verder dan toch m'n eerste Spaanse bakkie koffie en geloof het of niet maar daar werd de kachel nog gestookt. Pelgrims te voet lieten zich her en der afzetten. En gedurende de dag kruiste het spoor van de wandelende pelgrim met het fietsspoor elkaar toeroepend 'buen Camino' (goede camino). Dat regenpak heb ik bij het kopje koffie dan toch ook maar aangetrokken en een hele tijd aangehad.. enfin ook vandaag waren er heuvels maar niet meer als gisteren.... voor ik het wist was ik in Pamplona en ik werd door mijn navigatie enigszins omgeleid. Dat was ook de route die ik had ingesteld. Ik kreeg in Pamplona wel even het gevoel van een zomerse dag gezien de kleding van de mensen en ook het zonnetje scheen toen heerlijk, Spanje........! Op stukken van het traject was het toch nog behoorlijk koud. Ik heb ervoor gekozen om me warm te houden gezien mijn eerdere ervaring en daar was ik blij mee..
    Omdat ik zo vroeg in Pamplona was, het traject daar naar toe was voornamelijk down hill, waande ik me af en toe Max...🙈. Dus ik besloot door te fietsen naar Puente la Reina. Uitgestrekte bergroutes en pittig zo nu en dan met dan uiteindelijk de eindstand van 84 km's bereikt vandaag en dik tevreden.
    Trouwens ik ben op de bonnefooi een klein hotelletje in een steegje binnengeslopen en ja hoor, kamer en een warme maaltijd en ontbijt dus niet verder kijken..
    Read more