Satellite
Show on map
  • Day 26

    Logroño

    May 17, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

    Net terug uit de stad.. tijd voor mijn verhaal van vandaag..Toen ik vanochtend naar buiten keek zag ik iig de zon al en toen ik m'n fiets aan het opzadelen was voelde het ook al goed, beetje fris door de wind dus toch goed gekleed van start. Voor dat ik de stad uitreed fietste ik voor pelgrims door een hele oude poort van weleer en idemdito over een brug, zie foto's. Het begin van de route was een pittige heuvelreeks van wel 5 km, laat ik het zo zeggen, toen ik het erop had zitten had ik een natte rug en de eerste kledingwissel was een feit. Eigenlijk was het gehele traject een afwisseling van afdalingen en behoorlijke klimpartijen. Af en toe een stop voor een appel, stokbrood met jam en wat te drinken en zo sleurde ik me door de dag. Ik zag onderweg olijven boomgaarden en klaprozen staan, een mooi gezicht. Ik was te vroeg in Estelle om me daar te goed te doen aan de wijnfontein dus door... de wind was echt nog een frisse en soms wist je niet om wat aan te doen. Ik ben een paar keer bij een afdaling gestopt om toch weer iets extra's aan te trekken want als je naar beneden suist is het echt koud. De laatste 10 km denk ik scheen de zon zo lekker dat ik alleen een t-shirt met korte mouwen aan had met natuurlijk het reflecterende vest en zo reed ook uiteindelijk Logroño binnen. Ik zag nog net hoe een wandelaar van de St Jacobsroute een ambulance werd ingedragen, ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand was maar dat kan dus ook gebeuren. Op een gebouw aan het water zag ik 2 ooievaars op een nest, fotootje natuurlijk en even een stempel scoren en daarna op zoek naar een hotel. Het is allemaal gelukt, bij een bierhaus een biertje en er is hier ook een Spaanse variant van KFC. Het was ok allemaal. Nu op m'n kamer en mijn verhaal op papier zetten en dadelijk weer lekker slapen. Vandaag was het 70+ km en dat zal er morgen nog eentje worden. Na morgen heb ik de 1700 km gepasseerd...
    Ik wil jullie bedanken voor de positieve opbeurende berichten, ze doen me goed!!
    Read more