Satellite
Show on map
  • Day 24

    Roncesvalles

    May 15, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 10 °C

    Met een stijging van sommige stukken van 13.2% ben ik na 40 km kapot. Het was zweten vandaag en natuurlijk ook een aardige regenbui. Er zijn stukken die ik gelopen heb...... wat een traject..🙈🙈🙈🙈🙈 en soms kon het ineens koud worden, als je niet uitkijkt zou je op zo'n traject onderkoeld kunnen raken.... voor mij toch weer een trigger om daarin niet terecht te komen.
    En toen kwam ik in de eerste beste plaats in Spanje aan en heb ik een hotel opgezocht... in een rijtje staan en maar hopen dat ze een kamer of iig een bed voor me hebben. Gelukkig. Een kamer met alles erop en eraan. Eerst de bagage naar m'n kamer, douchen en even wat vocht innemen. Vanavond eten om 19.00 uur in het hotel. Geen sores meer. OUT!
    Ziezo even bijgekomen van de dag... er worden hier ook verschillende pelgrim services aangeboden aan de wandelaars, zoals bagage/rugzakken naar een plaats van keuze brengen en je als wandelaar op een punt laten afzetten.. dat was trouwens ook het geval in Saint-Jean-Pied-de-Port. Ik zie het als bij-verschijnselen van de pelgrimsroute.. er wordt ingespeeld op 'de wens van de pelgrim'. Wat ik mis is dat je je fiets met bagage kunt laten overbrengen naar plaats naar keuze..🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    Ik ben dus bijgekomen van de dag maar wat ben ik diep gegaan, dat heb ik goed gevoeld, niet voor het eerst overigens maar des te groter is dan de kick dat je het met goed gevolg kunt afsluiten. 'Je hebt het dan toch maar gefikst'.
    Inmiddels aan het georganiseerde diner voor de gasten in het hotel. Ik heb een tafel voor mij alleen, setting per kamer. Op iedere tafel staat een fles rode wijn, die mag ik dus alleen drinken vanavond...... dat gaat lukken! Straks even morgen doornemen en dan welterusten!!
    Read more