Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 27

    Belorado

    18. toukokuuta 2023, Espanja ⋅ ☁️ 10 °C

    Vanochtend na een goede nachtrust en nog beter ontbijt de fiets weer op. Het eerste wat ik doe is een bezoek brengen aan de dichtstbijzijnde supermarkt om de dagproviand vers in te slaan en daarna was het de route opzoeken en vervolgen. Ik moest vandaag in Belorade terecht komen dus doortrappen. In het begin zaten de voetgangers en de fietsers op hetzelfde spoor dan doe je natuurlijk rustig aan want dan voel ik me gast. Het is ook goed gegaan maar op een gegeven moment scheidden onze wegen. Ik trof hele stukken gravelpad en lange lange wegen met glooiingen. De zon scheen een beetje maar de wind deed beter zijn best, koud dus...en zo ging het de hele dag door, ik denk dat ik vanaf de middag geen wandelaar of fietser ben tegen gekomen en voor de slimmeriken onder ons.... ik zat op het goede spoor!! En zoals gezegd de wegen....zo ver je kon kijken... met toppen en dalen...de ene weg na de andere..... ik hanteer dan om kort voor me op de weg te kijken dus niet in de verte (want dat schiet niet op) en zo vreet je die ijlelange stukken op... Er waren ook stukken dat de pijp leeg was en ik even langs de fiets ging lopen en dan stopt er een wagen naast je... Guardia Civil... raampje ging open er werd gevraagd of alles goed ging. Ja hoor maar nu even lopen... hij vroeg waar ik vandaan kom en waar ik naar toe ging en torn zei een van die Guardia's dat hij Nederlands sprak, ja dan deel je natuurlijk dat ik voor de Koninklijke Marechaussee heb gewerkt en die kent hij ook, zusterorganisaties zei hij en toen zwaaide hij en vervolgde zij hun weg. Trouwens ik zag vandaag ook een patrouille van de guardia civil op de mountain bike op het voetgangerstraject in sportief tenue natuurlijk maar op de rug Guardia Civil en dat ze de pelgrimsroute bepatrouilleerde..... zo zie je maar...en dan kom je eindelijk om 19.45 uur in Belorade aan, bek en bekaf mag ik wel zeggen. Eerst een hotelletje gevonden, de 2e was raak. Niet gegeten vanavond en het hotel had die service niet dus maar aan het bier met chips... ik was al blij dat ik een kamer kon krijgen...
    Afzien dus vandaag, 102 km afgelegd..🙈
    Lue lisää