Satellite
Show on map
  • Day 32

    Ponferrada

    May 23, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 24 °C

    Ik zit op m'n hotelkamer, even maar eens goed douchen en slapen en ontbijten zodat ik er morgen weer tegen kan.
    Maar eerst terug naar vanochtend. Een redelijke nacht gehad en 's ochtends een ontbijtbuffet waar ze echt hun best op hadden gedaan. Tja en daarna was het weer op de pedalen. Via een historische (pelgrims) brug reed ik de bergen weer in. Mijn doel was zover mogelijk voorbij Astorga komen en als het erin zat wilde ik uitkomen in Ponferrada maar daar moest ik wel een partijtje voor trappen zeg, onder andere 30 km hellingen en daarna ook een heerlijke afdaling. Ik heb een klein beetje zon gehad maar toen ik op hoogte van 1500 meter fietste kwam de hagel plotseling uit de lucht vallen dus zsm mijn regenpak aan maar het voelt niet prettig. Daarna nog wat geregend en dat was het. Ik kwam nog voorbij een 'bijzonder kruis' waar je middels het weggooien van een steen weer gereinigd ben. Ik had geen reden om een steen te gooien dus ben doorgefietst. Heb wel iets gemijmerd hoor.... De omgeving was ook weer een andere en toen ik in Ponferrada uitkwam was de pijp ook leeg.
    Morgen wil ik eerst dit traject afsluiten door Villafranca del Bierzo aan te tikken en daarna begint officieel mijn laatste traject van 208 km. Ook in dat traject zit nog een flinke kuitenbijter dus ik moet kijken hoe of dat gaat, ik bekijk het maar per dag....
    Read more