Satellite
Show on map
  • Day 31

    Villavante

    May 22, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

    Zo zeg, weer ingecheckt in een albergue, ja op een slaapzaal met stapelbedden, ik lig beneden... maar hoe begon mijn dag..... vanochtend na een heel licht ontbijtje om 08.40 uur op de pedalen. Mijn enige doelstelling was zover mogelijk voorbij Leòn komen en dat lukte aardig. Ik had er net als gisteren een goed tempo inzitten maar zag dat ook de wandelende pelgrims alweer vroeg op pad waren. In ieder dorp zit, bij voorkeur op de kerktoren, 1 of 2 nesten ooievaars te nestelen, mooi om te zien! Enfin ik was rond 11.00 uur in Leòn waar ik meteen ook weer een stempeltje haalde en ik had honger, dat voelde ik onderweg al dus een goede lunch genomen zodat ik ook gedurende de middag dit tempo kon volhouden en dat is aardig gelukt. Toen ik Leòn uitreed doemden de nodige heuvels weer op maar daarna was het over het algemeen heel goed om te doen. Ik wilde iig 80 km of meer fietsen en dat is gelukt. Ik voel me goed en het lijkt wel of ik naar Santiago toegetrokken word.. een bijzondere ervaring want ik trap echt door en snap soms zelf niet dat ik het zolang volhou.. maar ik klaag niet hoor.
    Ingecheckt dus in een albergue en dat betekent eigenlijk ook dat je het avondeten en ontbijt daar ook gebruikt en het is natuurlijk ook super gemakkelijk. Dadelijk even onderhoud plegen en uitrusten.
    Zojuist gezamenlijk gegeten met als tafelgenoten een Belg, Oostenrijker, een Zuid-Koreaan en een Australiër. Mooie gesprekken, goed te eten en dan zit ik nu op mijn stapelbedden (beneden) om mijn verhaal van de dag te completeren. Hoewel nog licht gaat het niet lang meer duren. Ben benieuwd wat de nacht brengt en iig voor morgen weer veel zin in, jullie weten ook waarom!
    Read more