Satellite
Show on map
  • Day 33

    O Cebreiro

    May 24, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

    Ik had een goede nachtrust gehad en idem start van de dag, ook een stempel gehaald bij een albergue in de stad en toen vertrokken. Ik zou eerst het traject naar Villafranca del Bierzo afsluiten en dan doorgaan met het laatste traject van 208 km eindigend in Santiago de Compostella. En zo geschiedde ten dele. Ik wilde zo ver mogelijk doorreizen.. ik wist ook dat het vandaag een pittig traject zou worden. Daarom had ik de afgelopen dagen extra kilometers gemaakt om een mindere dag te compenseren... en dat was dus vandaag.. tjonge jonge wat een traject. En er waren ook nog eens omleidingen vanuit de overheid en op een gegeven moment kwam ik op een voetgangerstraject (pelgrims) terecht met ontzettende keien, verschrikkelijk, niet te beschrijven maar ik denk dat ik zo'n 6 km over zo'n keienpad met al zijn oneffenheden en ups en downs mijn fiets heb geduwd... ik was kapot toen ik bij een albergue in de bewoonde wereld terecht kwam. Ik vond het genoeg voor de dag maar er waren geen kamers meer vrij dus door naar het volgende dorp op 2,5 km afstand maar wat een traject weer... Ik heb echt een paar keer moeten afstappen omdat mijn benen niet meer wilden en dan is het duwen geblazen. Bij het volgende dorp O Ceibrero was het bij het 3e hotel raak. Een kamer! Snel wasje gedraaid en gegeten en nu op mijn kamer.
    Ik heb ook maar een foto gemaakt van de dag...
    Vanavond goed rusten en morgen kijken wat ik ervan kan maken. Mijn ambitie is zo veel mogelijk km's! Dan kan ik aan het einde van de de trip van morgen iets meer zeggen over de aankomst..
    Het licht gaat nu uit, bekaf..
    Read more