Hemfärd

October 31, 2018 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 26 °C

2010-10-31 onsdag

Väckning 03:30 och Continental breakfast en timme senare. Frukosten var av den slimmade sorten. Inget vanligt bröd utan bara wienerbröd och muffins. Ingen juice utan bara olika saftblandningar. Ingen frukt. Ingen Suiss Müsli utan bara flingor och mjölk. Kaffe fanns i alla fall.

Det var mörkt när vi satte oss i bussen och det gick snabbt till flygplatsen. Vi checkade in och sedan fick vi gå ut ur byggnaden, över en gata och sedan in i avresebyggnaden. Konstigt!

Väl inne i avreseterminalen gick vi, och gick, och gick. Mitt handbagage var tungt eftersom vi lämnade ifrån oss våra resväskor i går kväll och då inte kunde packa morgonbestyrsutrustningen i dem. Ibland har flygplatser på sina skyltar en tidsuppskattning av hur lång tid det tar att nå en viss Gate och det hade behövts här.

Ett par av våra resekamrater hade extra brått eftersom de skulle hitta en geo-cache som finns på flygplatsen. Hoppas de hann göra det och ändå komma med planet.

Senare
    De hann! De hittade t.o.m två geo-cache’ar.

Planet var inte fullt så vi fick en extra plats att bre ut oss på.

Vi fick en bra Continental Breakfast och sedermera även lunch.

Vi tyckte det var skönt att komma hem men vädret hade vi inte längtat efter: 10 grader och småregn.

Snipp, snapp, snut - så var denna saga slut.