Sista kryssningsdagen

October 30, 2018 ⋅ ⛅ 28 °C

2018-10-30 tisdag

Vi vaknade upp till mulet väder och så småningom mullrande åskväder. Vi behövde tända alla lampor i hytten.

Ett magnifikt åskväder med ljungande blixtar, tordönsmuller, kraftig blåst och smattrande regn. Vi var i vår hytt, jag i sängen inlindad i täcket och det var rätt mysigt.
    Det blev mindre roligt när det började läcka in vatten vid balkongdörren. Första hjälpen var badhanddukarna och sedan fick vi anropa vår Room-service. Konstigt att man inte har testat detta, det är ju inget extremväder.

Vi hade en utflykt i dag också, vi utforskade Dubai med buss och några stopp. Intrycket av Dubai är (något överdrivet kanske) är att allt ska vara större, högre och dyrare än någon annanstans. Vi har nu varit uppe i världens högsta hus och då är inte antenner och annat inräknat.

Det besöket var verkligen ’mycket skrik för lite ull, sa käringen, klippte grisen’. Vi stod i kö i 45 minuter för att åka hissen upp, gick runt och fotograferade i 15 minuter och ägnade 15 åt att komma ner igen. Utsikten var fantastisk och det är roligt att ha varit där. För att komma fram till hissarna gick vi genom en shopping mall och där var det massor av affärer, en del var igenkännbara kedjor men andra var nya för oss. Det var snyggt och elegant.

Sedan åkte vi buss och stannade vid olika platser för att sträcka på benen och fotografera.