• Day 3

Dubrovnika Srd kalns

April 21, 2017 in Croatia ⋅ ⛅ 11 °C

- Šodienas plāns sekojošs: ceļamies un veļamies. Kāpjam augšā Srd kalnā, kas ir kādi ~5km no mājvietas un kādi 400m augstuma metri. Augšā pasīņojam (iekšējais apzīmējums pasēdēšanai un vīna pamalkošanai) un ar gaisa vagoniņu laižamies lejā.
    - Kāpjam bez steigas. Zig-zagā pa labu grantētu taciņu. Ar katru līkumu skats pār pilsētu paliek arvien iespaidīgāks. Redzamas arī tuvējās salas līcī. Saule šodien arī silda, tāpēc ātri tiek pieņemts lēmums bikses iemainīt pret šortiem.
    - Virsotnē pie lielā krusta cilvēku ļoti daudz, bet paejot 10min uz vienu vai otru pusi jau daudz brīvāka atmosfēra. Uz vienu pusi panorāma pār Adrijas jūru un Dubrovnikas vecpilsētu, uz otru Bosnijas un Hercegovinas teritorijā esošās kalnu grēdas panorāma. Iespaidīgi! Vienā sānā, kur redzama skats pār vecpilsētu nometamies uz pikniku. Piedāvājumā tetra pakas baltvīns, desa un sviestmaizes.
    - Priecīgi pēc piknika dodamies uz gaisa vagoniņu, lai laistos lejā. Prieks gan bija īss, jo šodien izrādās kaut kāda pus-svētku diena un tāpēc arī pēdējais vagoniņš lejā nobrauca plkst. 14.00. Man uz rokas rāda 16.45. Itkā jau nekas, bet pēc ''iepiknikošanas'' un pietiekoši garas pastaigas dienas pirmajā pusē netīk iet arī lejā. Tomēr nav jau tā, ka būtu lielas izvēles iespējas.
    - Paguruši, bet uzņēmuši iespaidus un vīnu, esam mājās. Jāaiziet atkal pēc picas šķēles un tad var likt punktu šodienai.
    - Ejot gulēt diezgan labi var just saules pieskārienu, jo kuram tad aprīlī vajag sauļošanās krēmu...