• Day 3

Vatikāns

December 6, 2021 in Vatican City ⋅ 🌧 6 °C

Vienīgā brīvā opcija uz kuru varējam pretendēt, lai tiktu ekskursijā Vatikānā bija plkst. 9:00 Vatikāna dārzi + Siksta kapela. Ceļā nepieciešamas kādas 30min, tāpēc nekāda baigā gulēšana šorīt nesanāca.
    Laicīgi esam klāt, tiekam pie audio gida un ejam grupiņā Vatikāna dārzā.
    Madara jūsmo par visu zaļumu, kas redzams ņemot vērā, ka ārā ir decembris. Palmas, rozes. Dārzs ir sadalīts 3 daļās - Angļu mežs, Itāļu dārzs un Franču rožudārzs. Ekskursijas notiek tikai no rīta, jo Romas pāvests pēcpusdienā nākot pastaigās pa dārzu tāpēc ekskursijas tad nenotiek. Dārzu izpēte diezgan gara - gandrīz 2h. Tā jau smuki un fonā bazilikas kupols, protams iespaidīgi, bet akurāti par katru pagalmos esošo soliņu 15min klausīties, kas uz tā reiz ir apsēdies nelikās tik aizraujoši.
    Tālāk dodamies muzeja galerijās. Lai arī šajā sakarā esam “nekulturāli” un maz ko saprotam no šādām mākslas vērtībām, tomēr tas izskatās ļoti grandiozi tāpat. Kaut vai izmēru un apjomu dēļ. Visi griesti kā glezna, paklāji ar izmēriem 4x6m, kas ir kā gleznas, marmora mozaīkas grīdas kas gludākas par stiklu. Viss tik neracionāli grandiozs un krāšņs.
    Siksta kapelā nedrīkst fotografēt un pat runāt, tāpēc par tur redzamo gids izstāsta un parāda bildēs iepriekš. Iekša ļoti daudz cilvēku, Covid laikiem nepierasti daudz. Bet tāpat visdrīzāk tas ir maz, salīdzinājumā ar to, kas šeit darās neCovid laikā vasaras mēnešos. Mēs pat tikām pie sēdvietas, kur pasēdēt, atpūsties un palūkoties apkārt. Apskatām detalizētos, milzīgos attēlus. Nedaudz kapelā pasēžam, lai “uzsūktu” tur esošo un dodamies tālāk.
    Interesants fakts, ka Vatikānā nav savas oficiālās valodas un, lai kļūtu par Vatikāna pilsoni ir šeit jāstrādā. Attiecīgi arī pilsonība būs tik ilgi kamēr strādāsi Vatikānā.
    No Sv.Pētera laukuma nosūtam Vecmāmiņai uz Talsiem pastkartīti, sabildējāmies un dodamies tālāk.