• Day 3

Piazza Nivona

December 6, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

Pēc Vatikāna izejam vēl līkumu pa Prati rajonu, kurā atrodas arī gana iespaidīgais Santandželo cietoksins, tomēr kā jau iepriekš minēju Romas lielo objektu piesātinātības dēļ tas paliek ēnā. Citā pilsētā tas būtu galvenais apskates objekts. Orģināli celts kā Hadrianu dinastijas mauzolejs sev un ģimenei. Celts aptuveni 135. gadā, tomēr vēlāk Romas pāvesti to izmantojuši kā pēdējo aizsargcietksni pirms Vatikāna. Tagad tas ir muzejs.
    Tevere upi šķērsojam pa Ponte Umberto I un paejam atpakaļ Vatikāna virzienā, jo no šīs upes puses var redzēt Vatikāna un cietokšņa kopskatu. Tālāk dodamies atpakaļ centrā, kur meklējam kādu vietiņu, lai pasēdētu un atpūstos. No sākuma uz mājas vīnu un Margaretas picu nobāzējamies mazā, klusā ieliņā Via del Governo Vecchio, kafejnīcā Fattoincasa. Ļoti omulīga kafejnīca ar labiem sildītājiem ārā.
    Atpūtušies un iestiprinājušies ejam uz Navonas laukumu, kur redzama kārtējā iespaidīgā valsts iestāde un baznīca Chiesa di Sant’Agnese. Tūrists vienkārši nespēj to visu sagremot.
    Pēc pastaigas atkal nobāzējamies restorānā - šoreiz ar vienu no Romas ekskluzīvajiem skatiem. Vinčiks Panteona pagalmā, restorānā Hostaria Pantheon. Nolejmam, ka neesam gatavi stundu stāvēt rindā, tāpēc iemalkojam baltvīnu ar skatu uz Dievu templi - Panteonu, kas kā izrādās ir pasaulē lielākā betona ēka, kurā nav izmantots stiegrojums. Papildus tam ēkas galvenajā fasādē ir milzīgas viengabalainas kolonnas, kura katra sverot ap 60 tonnām. Panteona būvniecības laikā diezvai bija lielie ceļamkrāni... stipri laikam bijuši tie senie romieši!