Itālija, Roma’21

December 2021
Atkal noķertas lētas avio biļetes. Dosimies Romas izpētē uz dažām dienām. Es teorētiski esmu bijis pirms vairākiem gadiem Romā, bet tikai tik daudz, lai ieliktu ķēksīti, tāpēc faktiski mums abiem pirmais īstais Itālijas galvaspilsētas apmeklējums. Read more
  • 11footprints
  • Day 1

Lidosta Rīga

December 4, 2021 in Italy ⋅ ⛅ -4 °C

Covid trakumi turpinās. Līdz šim vēl nebija gadījies tā, ka līdz pēdējam brīdim nezinām vai vispār varēsim doties ceļā. Principā divas dienas pirms izlidošanas pieņēmām gala lēmumu, ka tomēr braucam. Vairāk vai mazāk esam ievākuši informāciju par nepieciešamo dokumentāciju un vakcinācijas statusu Itālijā. Madara otrdien tika pie booster Covid potes un būs pieskaitāms pilsonis Itālijā. Jo katrā valstī pa dienām mainās potēšanās, distancēšanās un pulcēšanās nosacījumi. Cītīgi jāseko līdz, lai būtu lietas kursā ko var un ko nevar. Ievācu informāciju no saviem vieglatlētikas laika itāļu draudziņiem par aktuālo Covid situāciju. Vakar 2h laikā izplānojām ceļojumu un šodien laižam prom.
    No rīta vēl maza šaizīte ar Bitīti (CityBee auto). Iesēdāmies un netikām no stāvlaukuma ārā sniega dēļ. Nācās meklēt citu transportlīdzekli. Bet galā viss veiksmīgi, tagad ar cafe gaidām lidmašīnīti. ✈️
    Sniegputeņa dēļ arī lidmašīna aizkavējās gandrīz par 2 stundām. Bija jau sajūta, ka varēsim doties mājās, jo sniga stipri un nepārtraukti. Tikko kā kāda lidmašīna paceļas, vai nosēžas uzreiz 4 lielie sniega tīrītāji skrien pāri lidlaukam, lai uzturētu to funkcionētspējīgā stāvoklī.

• Day 1

Kolizejs

December 4, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 11 °C

No busa ārā pa taisno uz Kolizeju. Nepilnu 20min gājiens un esam klāt. Informācijas avotos dati ir mainīgi, bet itkā ziedu laikos gandrīz 2000 gadus vecajā Kolizejā varēja satilpt 50'000-80'000 skatītāji. Pa ceļam satikām vietējo antivakseru piketu, bet ātri apdzinām un pazudām. Nav mums saistoša tēma.
    Kolizejs iespaidīgs. Iespaidīgāks nekā man liktos iepriekš ar visu to, ka līdz mūsdienām saglabājusies aptuveni tikai trešdaļa no visa orģinālā kompleksa. Veronas arēna nelikās varena salīdzinot ar šo. Pēc visiem dienas skrējieniem ir tāds neliels sagurums tāpēc nolemjam tur pat Kolizeja pagalmā kafejnīcā Oppio Cafe atzīmēties ar aliņu un aperola kokteili. Nav tik traki. 7€ par 0,5 aliņu. Salīdzinājumam Nicā bija 8€ par 0,3L. Ārā arī gana silts, lai komfortabli pasēdētu.
    Tumsā visur, kur skaties iespaidīgas un simtiem gadus vecas, milzīgas ēkas. Aizgājām vēl līdz Trevi strūklakai. Šeit vēl atgriezīsimies arī citas dienas tāpēc ilgi nekavējamies un lēnām dodamiesuz māju pusi. Pa ceļam izlasu interesantu faktu - strūklakā gada laikā tūristi samet aptvueni 3 miljonus eiro monētās.
    Apartamenti ejamā attālumā no lielajiem objektiem. Tāds maksimālais budžeta variants paliekot pie nosacījuma, ka apartamenti mums ir savi, nevis dalītie koju varianti. Mēs šajā jautājumā neesam ļoti prasīgi. Galvenais, lai gulta ērta un savs pods. Par 5 naktīm Termini guest house Inn samaksājam 205eur. Apartatamenti atrodas netālu no Termini dzelzsceļa stacijas. Centrālie objekti ejamā attālumā.

• Day 2

Panteons

December 5, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 13 °C

Dienu sākam ar metro braucienu uz Aventine Hill, kur paveras panorāma pār Romu. Lai arī līdz galam netikām, kur bija domāts, jo kalna galā vārti bija ciet, bet skats tāpat bija ļoti labs. Pāri Tevere upei redzams gan Vatikāns, gan Panteons, gan Tēvzemes altāris.
    Pastaigājamies pa Trastevere rajonu. Principā katra trešā ēka ir ievērības cienīga, kas jebkurā citā pilsētā būtu apskates objekts, bet šeit to ir tik ļoti daudz, ka vienkārši plūstam garām un skatāmies.
    Ieejam vietējā hunpalu tirgū, kas stiepjas visas Clivo Portuense ielas garumā. Vietējie Gucci un Louis Vuitton pārstāvji. "Official merchandise
    just for you my friend". Tirdziņš šķiet bezgalīgi garš. Kamēr izgājām cauri pagāja kādas 30-40min.
    Nonākuši līdz Panteonam secinām, ka šeit jāatgriežas darba dienā. Svētdienās tikai ar rezervācijām un ārkārtīgi daudz cilvēki.
    Nonacām pie Romāņu foruma. Iekšā negājām, bet no Capitol laukuma platformas lieliski pārredzamas visa kādreizējās impērijas varenība. Apskatot iespaidīgās drupas. Madara uzstāja, ka jāaiziet pie Romula un Rema statujas. Dabā izmērā šie knapi 15cm augumā…
    Pavīnojam pie Kolizeja, jo vienreiz noejot garām nevar “uzsūkt” to grandiozumu.
    Tā kā šodienas punkti kartē ir izskrieti, tad tagad sākam improvizēt. Nolemjam, ka vēl ir agrs un uz mājpusi vēl doties negribas, tad ejam uz Spāņu pakāpieniem.

• Day 2

Spāņu pakāpieni

December 5, 2021 in Italy ⋅ 🌧 14 °C

Spāņu pakāpienos nonākam tieši uz saulrietu, tomēr saule īsti nav redzama. Paslēpusies aiz ēkām. Cilvēku pūļi gan šeit iespaidīgi. Mēs nezinīši uz trepēm piesēžam ievīnot, bet izrādās, ka nedrīkst sēdēt. Pienāk policists un aizdzen. Par vīna dzeršanu publiskā vietā gan ne vārda! 🍷
    Gribējām iziet caur Via dei Condotti, kur atrodas visi krutie veikali - Gucci, Armani, Furla utt. Bet uz tās ielas tik ļoti liela cilvēku gūzma, ka atmetam ar roku un ejam citā virzienā.
    Pie Trevi strūklakas gelato laiks. Pa 4€ divas lielas bumbas - ķiršu un lazdu riekstu. Baigi labs. Pie strūklakas milzīgs cilvēku bars un visi cītīgi mēģina atmuguriski pār plecu iemest monētu ūdenī, jo tad esot jāatgriežās Romā. Madara saņem drosmi, spēku un visu pārējo, lai mestu 50 centus. Aizmeta garām! Tad laikam tik drīz Romā neatgriezīsimies... Pagūglējot info par strūklakas vēsturi - izrādās, ka ūdens tiek piegādāts no 2000 gadus veca akvedukta, turklāt 15km posms saglabājies orģināls līdz pat šodienai. Senie romieši uzskatījuši, ka šeit plūst vistīrākais un svaigākais ūdens ko iespējams dabūt.
    Šodien ļoti daudz cilvēku ielās. Vakar - sestdienas vakarā nelikās tik daudz. Iespējams, tas saistīts ar to, ka rīt sākas stingrāki Covid ierobežojumi.
    Pasēžam vēl klusā ieliņā Via dell Archetto, kur kādā kafejnīciņa “padzeramies” mājas balto frizzante vīnu. Ļoti garšīgs.
    Vēlāk jautrākā noskaņojumā dodamies māju virzienā. Šodien diezgan iespaidīga 30km pastaiga padevās.

• Day 3

Vatikāns

December 6, 2021 in Vatican City ⋅ 🌧 6 °C

Vienīgā brīvā opcija uz kuru varējam pretendēt, lai tiktu ekskursijā Vatikānā bija plkst. 9:00 Vatikāna dārzi + Siksta kapela. Ceļā nepieciešamas kādas 30min, tāpēc nekāda baigā gulēšana šorīt nesanāca.
    Laicīgi esam klāt, tiekam pie audio gida un ejam grupiņā Vatikāna dārzā.
    Madara jūsmo par visu zaļumu, kas redzams ņemot vērā, ka ārā ir decembris. Palmas, rozes. Dārzs ir sadalīts 3 daļās - Angļu mežs, Itāļu dārzs un Franču rožudārzs. Ekskursijas notiek tikai no rīta, jo Romas pāvests pēcpusdienā nākot pastaigās pa dārzu tāpēc ekskursijas tad nenotiek. Dārzu izpēte diezgan gara - gandrīz 2h. Tā jau smuki un fonā bazilikas kupols, protams iespaidīgi, bet akurāti par katru pagalmos esošo soliņu 15min klausīties, kas uz tā reiz ir apsēdies nelikās tik aizraujoši.
    Tālāk dodamies muzeja galerijās. Lai arī šajā sakarā esam “nekulturāli” un maz ko saprotam no šādām mākslas vērtībām, tomēr tas izskatās ļoti grandiozi tāpat. Kaut vai izmēru un apjomu dēļ. Visi griesti kā glezna, paklāji ar izmēriem 4x6m, kas ir kā gleznas, marmora mozaīkas grīdas kas gludākas par stiklu. Viss tik neracionāli grandiozs un krāšņs.
    Siksta kapelā nedrīkst fotografēt un pat runāt, tāpēc par tur redzamo gids izstāsta un parāda bildēs iepriekš. Iekša ļoti daudz cilvēku, Covid laikiem nepierasti daudz. Bet tāpat visdrīzāk tas ir maz, salīdzinājumā ar to, kas šeit darās neCovid laikā vasaras mēnešos. Mēs pat tikām pie sēdvietas, kur pasēdēt, atpūsties un palūkoties apkārt. Apskatām detalizētos, milzīgos attēlus. Nedaudz kapelā pasēžam, lai “uzsūktu” tur esošo un dodamies tālāk.
    Interesants fakts, ka Vatikānā nav savas oficiālās valodas un, lai kļūtu par Vatikāna pilsoni ir šeit jāstrādā. Attiecīgi arī pilsonība būs tik ilgi kamēr strādāsi Vatikānā.
    No Sv.Pētera laukuma nosūtam Vecmāmiņai uz Talsiem pastkartīti, sabildējāmies un dodamies tālāk.

• Day 3

Piazza Nivona

December 6, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

Pēc Vatikāna izejam vēl līkumu pa Prati rajonu, kurā atrodas arī gana iespaidīgais Santandželo cietoksins, tomēr kā jau iepriekš minēju Romas lielo objektu piesātinātības dēļ tas paliek ēnā. Citā pilsētā tas būtu galvenais apskates objekts. Orģināli celts kā Hadrianu dinastijas mauzolejs sev un ģimenei. Celts aptuveni 135. gadā, tomēr vēlāk Romas pāvesti to izmantojuši kā pēdējo aizsargcietksni pirms Vatikāna. Tagad tas ir muzejs.
    Tevere upi šķērsojam pa Ponte Umberto I un paejam atpakaļ Vatikāna virzienā, jo no šīs upes puses var redzēt Vatikāna un cietokšņa kopskatu. Tālāk dodamies atpakaļ centrā, kur meklējam kādu vietiņu, lai pasēdētu un atpūstos. No sākuma uz mājas vīnu un Margaretas picu nobāzējamies mazā, klusā ieliņā Via del Governo Vecchio, kafejnīcā Fattoincasa. Ļoti omulīga kafejnīca ar labiem sildītājiem ārā.
    Atpūtušies un iestiprinājušies ejam uz Navonas laukumu, kur redzama kārtējā iespaidīgā valsts iestāde un baznīca Chiesa di Sant’Agnese. Tūrists vienkārši nespēj to visu sagremot.
    Pēc pastaigas atkal nobāzējamies restorānā - šoreiz ar vienu no Romas ekskluzīvajiem skatiem. Vinčiks Panteona pagalmā, restorānā Hostaria Pantheon. Nolejmam, ka neesam gatavi stundu stāvēt rindā, tāpēc iemalkojam baltvīnu ar skatu uz Dievu templi - Panteonu, kas kā izrādās ir pasaulē lielākā betona ēka, kurā nav izmantots stiegrojums. Papildus tam ēkas galvenajā fasādē ir milzīgas viengabalainas kolonnas, kura katra sverot ap 60 tonnām. Panteona būvniecības laikā diezvai bija lielie ceļamkrāni... stipri laikam bijuši tie senie romieši!

Florence - rīta sesija

December 7, 2021 in Italy ⋅ ☀️ 3 °C

Šodien pilna programma, tāpēc starts agri. 7:50 jāsēžas ātrvilcienā uz Florenci. 275km tiek pievarēti nepilnā pusotrā stundā. Vilciens traucas ar ~250km/h lielu ātrumu. Ātrvilciena biļete 60e abos virzienos vienam ja pērc abas biļetes uzreiz. Nedaudz dārgāk ja katrā virzienā pērc atsevišķi.
    9:27 esam Florencē un meklējam brokastu vietu. Maizītes mums pašiem līdz tāpēc principā meklējam kafiju. Tur pat netālu no stacijas nobāzējamies kafejnīcā Elle Caff.
    Izejot no kafejnīcas un pagriežoties ap stūri ieraugām Florences galveno simbolu Santa Maria del Fiore katedrāli ar gigantisko 44m diametrā kupolu. Tas sniedzas 115m augstumā. No rīta ap 10 rindas uz ieeju jau bezgalīgi garas. Mēs pieņemam stratēģisku lēmumu nemēģināt tikt iekšā, bet vēlāk no pilsētas domes torņa baudīt galveno Florences panorāmu.
    Šobrīd dosimies uz ne mazāk iespaidīgo Santa Croce baziliku. Baznīcas galvenās ieejas durvis uz aci ir kādus 4m augstas! Kas tādas vispār var atvērt?
    Tālāk dodamies uz dienas galveno punktu Palazzo Vecchio, kur atrodas pilsētas dome ar torni no kura redzamas visas Florences milzīgās katedrāles. Pēc 223 pakāpieniem panorāma un selfiji nopelnīti.
    Pēc fotosesijas atpūšamies katedrāles laukumā. Neliela atpūta pirms došanās dienas tālākajās gaitās - uz Pizu.

Piza

December 7, 2021 in Italy ⋅ ☀️ 9 °C

Saspringtais dienas grafiks turpinās. Stundas brauciena attālumā no Florences nonākam Pizā. Lūkosim iztaisnot to šķībo torni. 20min gājiens no stacijas un esam klāt.
    Patiesībā pilsētā ir vairāki līdzīga izskata un formāta torņi, tikai citi mazāki un manāmi taisnāki. Klasiskās torņa balstīšanas bildes sabildētas. Apstaigājam teritoriju, kur atrodas patiesībā galvenais objekts - Pizas katedrāle. Esmu redzējis no šī laukuma bildes pirms-covid tūrisma sezonās. Jēziņ, cik daudz cilvēku! Tas ir tik forši, ka šobrīd šeit esam burtiski 20-30 cilvēki pa visu lielo laukumu.
    Pusdienas ēdīsim tepat. Man itāļu klasika pasta ar boloņas mērci un parmizāna sieru. Madarai risoto ar jūras veltēm. Pa virsu liels krabis!

Florence - vakara sesija

December 7, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 2 °C

Atgriezušies no Pizas mums ir tieši 2h laiks līdz pēdējam šodienas vilcienam atpakaļ uz Romu. Aizejam uz tirdziņu, kas stiepjas visas Via dell’ Ariento ielas garumā. Madara to noskatīja no rīta. Nekādi pirkumi gan netiek veikti, tālāk dodamies uz domes laukumu, vēl noejot gar Florences katedrāli. Tagad lielie tūristu pūļi noskrējušies, jo iekšā vairs netiek laisti, tāpēc mierīgākās noskaņās var aplūkot galveno fasādi un tai pieguļošo laukumu.
    Pēc pasēdēšanas Ristorante Cavallino, kur par Aperol spritz kokteili un 0.4L alu samaksājam 17.5€ izmetam vēl līkumu pa ielām, kur no rīta negājām.
    Šodienas saspringtais grafiks pat ļoti veiksmīgi realizēts. Gandrīz 800km ar vilcienu un vairāki pasaulslaveni apskates objekti mūsu ceļotāju CV.

• Day 5

Tēvzemes Altāris

December 8, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

Šodien nosacīts brīvsolis. Mājās viss ēdiens apēsts vai izmests tāpēc brokastis meklējam pilsētas ielās. Netālu no mājas paēdam pankūkas ar Nutellu un kapučīno. Vēl pēc iepriekš nospraustajiem punktiem kartē palikuši tikai divi Villa Medici pie Spāņu trepēm un Piaza del Popolo, kur atrodas arī Leonardo da Vinci muzejs. Tas gan mums nav plānos.
    Naktsmājās mums ir Romas karte, kur ir izcelti lielie objekti. Šodien apejam vēl tos, kas man iepriekš nebija atzīmēti.
    Kā norunājam iepriekš iesim uz Tēvzemes altāru ar cerību, ka sanāks tikt iekšā. Bet bez spiediena, kā sanāks, sanāks. Garajās rindās stāvēt negribās. Iespējams, ka lietus pie vainas, vai kas cits, bet rinda gandrīz nekāda un veiksmīgi tiekam uz altāra terasēm, no kurienes paveras lieliska panorāma pār Romu. Baziliku kupolus no daudz vietām var redzēt, bet ir ļoti maz skatupunkti, kur var redzēt Kolizeju. No šejienes to var redzēt izcili!
    Bildējot varenos Romas skatus baigi sagribas ēst. Lai nebūtu jāmaksā 15-20€ par cietiem makaroniem nolemjam iet uz aizvakar atrasto vietiņu Rione VI Parione rajonā. Mājas vinčiks labs un ļoti garšīga pica.
    Šodien arī lietus periodiski uznāk un pāriet, gluži kā sēnes pēc lietus arī “uno eiro” džeki ar lietussargiem ir klāt pēc pirmās lietus piles ātrāk nekā Čaks Noriss filmās piekauj sliktos. Tomēr mēs esam nodrošinājušies ar labiem lietusmēteļiem un no viņu pakalpojumiem atsakāmies.
    Pēc dienas blandīšanās pa ielām, gluži nejauši trāpam plkst. sešos vakarā pie Tēvzemes altāra uz Romas galvenās eglītes iedegšanas. Centos uzfilmēt, bet tā kā eglīte iedegās tieši 18:02 konkrēto momentu netrāpīju. Laiks gan pēc suņa. Maksimāli gāž lietus. Pēc eglītes aši dodamies uz tuvāko restorānu izžūt.