• Day 3

Ronda

March 31, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 12 °C

Pa ceļam uz Rondu sāka diezgan spēcīgi līt lietus. Labi, ka tāds mākonis neuznāca Caminito del Rey takā. Būtu skumjais. Aptuveni pēc stundas brauciena esam Rondā. Pilsēta salīdzinoši neliela ar 35 tūkst. iedzīvotājiem.
    Lavierējot pa mini izmēra ieliņām pēc vairākiem piegājieniem nolemjam palikt parkingā, kas atrodas labu gabalu no naktsmājām, bet vismaz ir vieta. Apartamentā mūs sagaida spāņu onka, kas labi runā arī angliski. Ielaiž mūsu 3-stāvīgajā apartamentā Casa Duende del Tajo, kas uz nakti maksā 60€. Ir vērts izcelt, ka trešais stāvs ir terase ar skatu uz Rondas galveno apskates objektu - Puente Nuevo tiltu. Ja paliec Rondā noteikti iesaku šo vietiņu kaut vai tikai tās terases dēļ!
    Nedaudz pasīņojam mūsu terasē un dodamies ielās.
    Pilsētas galvenais objekts, protams ir Puente Nuevo tilts, kas savieno pilsētas abas puses pāri Guadalevin upei, kas atrodas 120m dziļajā El Tajo aizā. Šis ir jaunākais no kopā 3 tiltiem, kas pilda tādu pašu funkciju. 66m garajam tiltam ir diezgan sena un notikumiem bagāta vēsture. Sākotnēji 1735.g. uzbūvēts, kā vienlaiduma tilts, tomēr ātrās, un ne pārāk kvalitatīvās būvniecības dēļ tas 1741. gadā sabruka nogalinot 50 cilvēkus. Otrajā piegājienā 1793. gadā tas uzbūvēts ar 3 laidumiem un stabili pilda savu uzdevumu vēl šodien un visdrīzāk to darīs vēl vairākus simtus gadu.
    Izejam pa ieliņām un Paseo De Los Ingleses promenādi pilsētas ziemeļu pusē, tomēr stiprais vējš ātri liek mainīt iešanas virzienu. Ātri selfiji, bildes un dodamies pretējā virzienā. Vispār neraksturīgi auksts Andalūzijai pat ja ir marta beigas. Pārejot pāri tiltam un paejot nedaudz ārpus centra pilsētas mūri nedaudz atgādina Levoču Slovākijā, kur bijām pirms 3 gadiem. Mūri lieli un iespaidīgi ar īpaši senu vēsturi, tomēr nepelnīti tūristu aizmirsti. Cilvēku praktiski nav. Lielais vairums uztaisa smukas bildes pie tilta un brauc tālāk. Tas varētu būt arī par iemeslu kāpēc šādas naktsmājas par tik patīkamu cenu šeit ir pieejamas.
    Tāpat aizgājām arī līdz Rondas buļļu cīņu arēnai Plaza de Toros de Ronda, kas kā izrādās ir vecākā Spānijā. Tā uzbūvēta 1785.g., tomēr nelielais žīdiņš ņēma virsroku un ieejas maksas dēļ iekšā negājām.
    Vakariņās dodamies uz pēc Google Maps izpētē atrasto vislabāk novērtēto pilsētas restorānu Puerta Grande. Vilties noteikti nelika. Kā izdzer vīna glāzi, atskrien džeks to uzpildīt, kā šķīvis tukšs tā to uzreiz aizvāc un atnes tīru. Ēdām jūras velšu miksēto paelju uz diviem. Izcili! 3 dažādas garlenes un rīsi ar nenosakāmas izcelsmes, bet ļoti garšīgām piedevām. Uz diviem kā reize apjomā. Par to visu šķīrāmies no 50€, kas priekš vietas un apmēriem liekas ļoti pieņemami.