Spānija, Malaga ’22

March - April 2022
Spānijas skaistā dienvidu reģiona Andalūzijas road-trips divu nedēļu garumā. Read more
  • 19footprints
  • 3.0kkilometers

Lidosta Rīga

March 29, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 1 °C

Pēdējos divos gados jau esam pieradināti pie nestabiliem ceļošanas apstākļiem - arī šis brauciens nav izņēmums. Vēl nedaudz vairāk kā nedēļu pirms izlidošanas Madara beidzot nenoturējās un uzņēma Covidu. Par laimi viss veiksmīgi un ar vieglu pārslimošanu. Izolējāmies katrs savā istabā, lai pie vīrusa netiktu arī es, jo man vairs nebūtu laika izslimot - vismaz legāli, kā to paredz epidemioloģiskā likumdošana. Tiesa tā izolēšanās arī tāda stipri nosacīta viena dzīvokļa ietvaros.
    Iepriekšējā dienā pirms izlidošanas Madara nesaprot, kas viņa ir. Laiku nesola izcilu un kā parasti - mums ir tikai rokas bagāža, lai tiktu saglabāta mobilitāte un zemas avio izmaksas. Arī ceļojuma ilgums vidēji ilgs - 10 dienas, tāpēc krāmēšanās process samērā stresains un rezultējas tajā, ka guļam knapi 4h.
    Lidojums agrs - 6:45, bet vismaz visa diena būs jau galamērķī. Dosimies nepilnu divu nedēļu Spānijas dienvidu reģiona Andalūzijas ceļojumā! Sākuma un beigu punkts - tālākā uz dienvidiem lielā Eiropas pilsēta - Malaga.

Malagas - Plaza San Pablo

March 29, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Pēc agrā lidojuma pusdienlaikā jau nedaudz vājumiņš. Brokastis Malagas vecpilsētā izvērtās finansiāli izdevīgas - viesmīlis pie 18€ rēķina no 50€ izdeva 45€ atlikumu. Atstājām 2€ dzeramnaudu par labu servisu un devāmies tālāk! ☺️ Lai nebūtu ilgi jāstaigā ar somām palūdzu vai nevaram ierasties naktsmājās ātrāk - var! Līdz apartamentiem no vecpilsētas nepilnas 15min ar kājām. Dodamies uz San Pablo laukumu, kas atrodas tieši blakus guļvietai.
    Naktsmājas atrodas interesantā, krāsainā Spānijas pilsētām raksturīgi šaurā ieliņā. Apartamentiņš minimāls, bet viss nepieciešamais ir. Pa logu redzams San Pablo baznīcas tornis. Pagaidām viss labi!
    Pa istabas logu redzamais tornis ir San Pablo baznīcas augstākais punkts, kas sniedzas 50m augstumā. Ar vairākām būtiskām pārbūvēm baznīca šeit atrodas jau no 17.gs.

Malaga - La Manquita

March 29, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Pēc ļoti nepieciešamā power-napa dodamies atkal ielās. Atpūšoties izliku aptuvenas vadlīnijas, kur šodien iesim. Galvenais punkts - Malagas katedrāle (Catedral de la Encarnación de Málaga). Pa 10€ no cilvēka ieeja pašā baznīcā un gājiens pa 200 pakāpieniem uz Andalūzijas otras augstākās katedrāles jumta. Kā jau liela daļa šie vēsturiskie dievnami Malaga nav izņēmums savā gigantiskumā. Būvniecība sākta 1528.g., bet pabeigta nav līdz šodienai. Tas devis arī baznīcas iesauku La Manquita jeb Vienrokainā dāma. Tāds tautas nosaukums radies, jo viens no plānotajiem torņiem netika uzbūvēts. Ir bijuši vairāki mēģinājumi projektu tā orģinālajā izpildījumā realizēt, bet vietējo iedzīvotāju un pašvaldību pretestība to nav ļāvusi. Kā daudzas Andalūzijas milzīgās katedrāles arī šī ir ļoti miksēta stila veidojums - interjers izbūvēts renesanses stilā, bet ārpuse- baroka. Altāris gotikas stilā. Vismaz divi metri diametrā kolonnas, augstumā vismaz 30m. Neracionāli, neizmantojami, neefektīvi, bet absolūti grandiozi!
    Romiešu Forums (El Teatro Romano) sagaida kopā ar vismaz 4 runcekiem. Varbūt kāds vēl bija kur nolīdis. Pats forums kaut kā neatstāja tādu iespaidu kā varētu gaidīt. Iespējams nedaudz sagurums un izsalkums pie vainas, tāpēc šobrīd galvenais uzsvars uz vēdera problēmas risināšanu. Tomēr ir vērts izcelt, ka šis ir vecākais Malagas piemineklis, kas uzbūvēts 1.gs. p.m.ē.
    Pusdienvakariņās nonākam Lounge Bar Plaza, kas atrodas smuki izbūvētā promenādē uz pusalas. Vienā pusē slavenā Malaguetas pludmale, otrā ostas tūristiskā daļa. Madara paliek pie drošām vērtībām - margaritas pica, man jūras velšu paelja. Abi gardi paēduši.
    Pa dienu izgājām caur galveno ielu Calle Marques de Larios. Tur bija tādas kā arkas, kas visdrīzāk uz Lieldienām tiks izgaismotas, bet šodien vēl nē, kaut arī cerējām, ka pēc satumšanas tās varētu ieslēgt. Starp citu Calle Larios tiek uzskatīta par valsts elegantāko ielu un likumsakarīgi, ka šeit ir arī viena no dārgākā komercīrēm valstī priekš tirgotājiem.

Malaga - Alcazaba

March 30, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 17 °C

Šodien pa taisno uz dienas galveno mērķi Alcazaba. Ok, beigās izmetām tomer līkumu caur tirgu Mercado de Atarazanas. Olīvu cienītājiem paradīze. Lielas, mazas, zaļas, melnas, pilnas, tukšas - viss ko vēlies. Mēs aprobežojamies ar izteiksmīgām svaigi spiestām sulām. Man mango/apelsīnu, bet Madarai apelsīnu. 2.5€ gab.
    Veiksmīgi atrodam biļetes Alcazaba (nozīme - citadele) cietoksnim, kurā uzreiz arī dodamies iekšā. Šis ir viens no diviem Malagas cietokšņiem. Zemākais no abiem, bet tāpat interesanti un visaptveroši skati pār Malagas ostu un vecpilsētu. Tiek uzskatīts, ka Alcazaba ir Spānijā vislabāk saglabātais mauru cietoksnis ar dubultajām sienām (ārējā citadele un iekšējā citadele). Interesanti izbūvētas lietus nokrišņu drenāžas. Uzskatāmi redzams kā no pašas pils augšas pa mazu gropi ietvēs aiztek lietusūdens neapludinot šaurās, laberintveidīgās ejas. Tās tomēr izbūvētas pirms tūkstots gadiem! Citadele būvēta no 1057. līdz 1063.g.
    Pēc aptuveni 1.5h pastaigas nedaudz jāatpūšas pirms došanās uz otro cietoksni. Iestiprināmies ar cafe pie Romiešu foruma restorančika ar diezgan foršu nosaukumu - El Pimpi. Kafija stipra, laba un par ļoti demokrātisku cenu, ņemot vērā to kur atrodamies - 1.8€ gab. Atpūtas brīdī pameklējot kādu vēsturisku informāciju noskaidroju, ka no Romiešu teātra ņemti materiāli Alcazabas būvniecībai. Tāpat tiek uzskatīts, ka cietoksnis uzbūvēts uz kādas romiešu iesāktas būves pamatiem.

Malaga - Gibralfaro

March 30, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Lai tiktu uz otro cietoksni - Gibralfaro, jāveic diezgan normāls kāpiens augšup 130m augstajā kalnā. Taka sakopta un viegli ejama, bet savas 30min aiziet. Pa ceļam gan arvien augstāk ceļoties paveras palšāka panorāma pār pilsētu, līdz beidzot var ieskatīties slavenajā Malagas vēršu arēnā - La Malagueta. Šķiet, ka liela daļa no tūrisma kartītēm tapušas uz šīs takas.
    Augšā tikuši secinām, ka šis cietoksnis pats par sevi nav tik interesants kā Alcazaba. Bet kā jau minēju iepriekš, tāpēc, ka tas ir augstāks - tālāk var redzēt. Loģiski, ka 14.gs. cietoksnis būvēts, kā militārs objekts, bet interesanti, ka tas tāds uzturēts līdz pat 1925.g. Savos ziedu laikos tika uzskatīts par visgrūtāk ieņemamo cietoksni Ibērijas pussalā. Tam ir 2 mūra rindas un 8 aizsargtorņi. Mūra sienas zig-zagā savienojas ar zemāk esošo Alcazaba cietoksni.
    Uzkāpuši augšā iekārtojāmies bāriņā, kas atrodas cietokšņa mūru ieskauts.
    Bārs La Terrazita, kur pa 10€ sanāk 0.5L Malagas aliņš, vīna glāze ar kaudzīti un ūdens pudele. Ir ļoti labi tik tūristiskai vietai. Vīnu tiešām nežēlo. Rindā pirms manis džekam ielej glāzē vīnu tā ka paliek kāds 1-1.5cm no augšas. Viesmīle saprot, ka pudelē palika “siekala” un izlej to arī. Džekam nācās nodzert pa taisno no bāra letes, savādāk nebija iespējams aiznest guvumu.
    Taisoties prom uzrodas draudziņš vāvere. Apmeklētāju vidū uzreiz kļūst par zvaigzni. Visi metas bildēt. Dzīvnieks no cilvēkiem nebaidās, acīmredzot nav pirmo dienu šeit…

Malaga - Playa de San Andres

March 30, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Nepilnas piecas stundas pavadītas izšujot cietokšņus. Tagad jāsaprot, kas mēs esam. Plkst. 19:00 no vilcienu stacijas jāsavāc mūsu vāģītis. Tātad atlikušas vēl nepilnas 4h. Nevaram saprast aiziet mājās atpūsties vai turpināt lavierēt pa ielām. Nolemjam staigāt. Aizejam uz Playa de San Andres pludmali. Pa ceļam ejot uznāk tomēr besītis un nometamies melnajās pludmales smiltīs. Man pat izdevās uz dažām min iemigt. Tiku tomēr pie sava power-napa. Kamēr es krākuļoju ausis un mati piepūstas pilnas ar melno smilti pludmales. Priekš pilsētas, kuru gadā apmeklē 16 miljoni tūristi (pieņemu, ka pirms Covid dati), kā arī pēc statistikas ir 300 saulainas dienas gadā - pludmales tādas neomulīgi melnas. Bet mēs jau laikam izlutināti šajā ziņā ar Latvijas mīkstās miltveidīgās smilts pludmalēm.
    Vēl pirms dodamies uz Avis, Taco Bell'ā iestiprinamies kesadiljām. Tad arī laiks saņemt mūsu mazo rumaku - Fiat 500 hibrīds.

• Day 3

Caminito del Rey

March 31, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 10 °C

No Malagas brauciens aptuveni stundu garš, bet tā kā nav līdz galam skaidra loģistika, kur-kas-kad, tad izbraucam laicīgi. Taka ir noslogota tāpēc, lai to apmeklētu jārezervē iepriekš konkrēts ierašanās laiks. Mūsu starts plānots 10:00. Izbraucam nedaudz pirms astoņiem, jo jāņem vērā arī mazās mašīnītes faktors un serpentīni. Fiatiņš gan godam tika galā un viss ok. Ieprakojamies pie pašas ieejas, jo esam viena no pirmajām grupām, kas šodien ies iekšā (atpakaļ nākot bija ļoti garas rindas gar ceļmalu. Vēlāk braucot drošvien parkings būtu stresaina problēma, kas jārisina).
    Taka izbūvēta 1905. gadā, lai strādnieki varētu pārvietoties un pārvietot materiālus no Dambja “Chorro falls” uz HES “Gaitanejo falls”. Caminito del Rey tulkojumā nozīmē Karaļa mazā taka (Karalis Alfonso). Agrāk uzskatīta par bīstamāko taku pasaulē, jo 1999-2000.g. vien 5 cilvēki šeit gāja bojā. Tad objekts tika slēgts līdz pat 2015. gadam. Šajā laikā tika veikta apjomīga pārbūve tā, lai droši varētu pārvietoties. Kopš maršruts atkal atvērts aptuveni 300 000 apmeklētāji gadā ierodas to apbrīnot.
    Pārgājiens sākas ar caurumu klintī, kur aptuveni 1.5km jāiet pa grantētu ceļu līdz oficiālajam startam, kur izdala ķiveres. Bijām ieradušies laicīgi un mūs ielaida 40min ātrāk iekšā pirms biļetes laika.
    Taka ved pa klintīs iecirstām koka laipām starp diviem milzīgiem akmens masīviem. Mute vaļā. Klintis uz augšu milzīgas, bet tajā pašā laikā arī kritiens lejā pietiekoši iespaidīgs, jo laipas izbūvētas aptuveni 100m augstumā virs Rio Guadalhorce upes. Ik pa laikam vēl redzamas vecās laipas, kuru dēļ taka tika saukta par bīstamako pārgājienu pasaulē. Redzot kādas tās bija, nerodas jautājums - kāpēc tāds apzīmējums.
    Cilvēki ir diezgan daudz, bet drūzmas nejūt. Laikam tāpēc, ka ~5km garajā maršrutā visi izretinājušies meklējot labāko foto stūrīti. Tādu ir vairāk nekā spēj saskaitīt, līdz ar to sastrēgumi neveidojas kādā konkrētā vietā. Interesanti, ka pretējā klintī izcirsts tunelis pa kuru brauc arī vilciens! Vienu pamanījāmies arī redzēt.
    Taka ir vienvirziena. Finišā sagaida busiņš, kas pa 3.1€ mūs aizved uz starta pozīciju. Iespaidiem bagāts rīts! Tālāk uz Rondu!

• Day 3

Ronda

March 31, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 12 °C

Pa ceļam uz Rondu sāka diezgan spēcīgi līt lietus. Labi, ka tāds mākonis neuznāca Caminito del Rey takā. Būtu skumjais. Aptuveni pēc stundas brauciena esam Rondā. Pilsēta salīdzinoši neliela ar 35 tūkst. iedzīvotājiem.
    Lavierējot pa mini izmēra ieliņām pēc vairākiem piegājieniem nolemjam palikt parkingā, kas atrodas labu gabalu no naktsmājām, bet vismaz ir vieta. Apartamentā mūs sagaida spāņu onka, kas labi runā arī angliski. Ielaiž mūsu 3-stāvīgajā apartamentā Casa Duende del Tajo, kas uz nakti maksā 60€. Ir vērts izcelt, ka trešais stāvs ir terase ar skatu uz Rondas galveno apskates objektu - Puente Nuevo tiltu. Ja paliec Rondā noteikti iesaku šo vietiņu kaut vai tikai tās terases dēļ!
    Nedaudz pasīņojam mūsu terasē un dodamies ielās.
    Pilsētas galvenais objekts, protams ir Puente Nuevo tilts, kas savieno pilsētas abas puses pāri Guadalevin upei, kas atrodas 120m dziļajā El Tajo aizā. Šis ir jaunākais no kopā 3 tiltiem, kas pilda tādu pašu funkciju. 66m garajam tiltam ir diezgan sena un notikumiem bagāta vēsture. Sākotnēji 1735.g. uzbūvēts, kā vienlaiduma tilts, tomēr ātrās, un ne pārāk kvalitatīvās būvniecības dēļ tas 1741. gadā sabruka nogalinot 50 cilvēkus. Otrajā piegājienā 1793. gadā tas uzbūvēts ar 3 laidumiem un stabili pilda savu uzdevumu vēl šodien un visdrīzāk to darīs vēl vairākus simtus gadu.
    Izejam pa ieliņām un Paseo De Los Ingleses promenādi pilsētas ziemeļu pusē, tomēr stiprais vējš ātri liek mainīt iešanas virzienu. Ātri selfiji, bildes un dodamies pretējā virzienā. Vispār neraksturīgi auksts Andalūzijai pat ja ir marta beigas. Pārejot pāri tiltam un paejot nedaudz ārpus centra pilsētas mūri nedaudz atgādina Levoču Slovākijā, kur bijām pirms 3 gadiem. Mūri lieli un iespaidīgi ar īpaši senu vēsturi, tomēr nepelnīti tūristu aizmirsti. Cilvēku praktiski nav. Lielais vairums uztaisa smukas bildes pie tilta un brauc tālāk. Tas varētu būt arī par iemeslu kāpēc šādas naktsmājas par tik patīkamu cenu šeit ir pieejamas.
    Tāpat aizgājām arī līdz Rondas buļļu cīņu arēnai Plaza de Toros de Ronda, kas kā izrādās ir vecākā Spānijā. Tā uzbūvēta 1785.g., tomēr nelielais žīdiņš ņēma virsroku un ieejas maksas dēļ iekšā negājām.
    Vakariņās dodamies uz pēc Google Maps izpētē atrasto vislabāk novērtēto pilsētas restorānu Puerta Grande. Vilties noteikti nelika. Kā izdzer vīna glāzi, atskrien džeks to uzpildīt, kā šķīvis tukšs tā to uzreiz aizvāc un atnes tīru. Ēdām jūras velšu miksēto paelju uz diviem. Izcili! 3 dažādas garlenes un rīsi ar nenosakāmas izcelsmes, bet ļoti garšīgām piedevām. Uz diviem kā reize apjomā. Par to visu šķīrāmies no 50€, kas priekš vietas un apmēriem liekas ļoti pieņemami.

• Day 4

Gibraltāra Nacionālais parks

April 1, 2022 in Gibraltar ⋅ ⛅ 16 °C

Tālāk mūsu ceļš ved uz Lielbritānijas aizjūras teritoriju pašos Spānijas dienvidos - Gibraltāru. Pa nakti paliksim Spānijas pusē, jo tā ir būtiski lētāk, bet bēda nekāda. Pie viesnīcas atstājam mašīnu un pēc 20min ar kājām esam šķērsojuši robežu, kas starp citu atrodas faktiski uz lidlauka.
    Galvenais uzdevums ir the Big Rock, jeb Gibraltāra Nacionālais parks. Biļetes diezgan dārgas, bet nav šaubu, ka jādodas augšā meklēt pērtiķīšus jeb makakus! 🐒 Kopā no abiem ieeja un pacēlājs 84€. Var nedaudz ietaupīt un iet augšā ar kājām, bet tas prasa papildus laiku, kurš mums īsti nav un enerģiju, kuru mums gribas vēl pietaupīt. Dažu minūšu laikā esam augšā 426m augstajā Gibraltāra klintī. Vietām pūš diezgan stiprs vējš, bet kopumā ir diezgan silts.
    Nepaiet ne dažas minūtes, kad sastopam pirmos pērtiķīš-draudziņus. Ir gan lieli, gan mazi. Gandrīz visi arī diezgan komunikabli un omulīgi. Acīgākie uzreiz izrāda izteiktu draudzību tūristiem ar somām. Viens man uzlec uz pleciem. Es priecīgs taisu selfijus, kamēr meitene no muguras pieskrien un saka, ka šis spalvainais žuļiks jau man taisa somu vaļā. Pēc tam izrādījās, ka pārītis, kas mani pabrīdināja arī ir latvieši!
    Ir teiciens, ka Gibraltārā briti būs tik ilgi, kamēr būs makaki, jo kara laikā 1779 - 1783 g. Makaki esot sākuši kliegt un trakot tādējādi brīdinot par spāņu un francūžu karaspēka tuvošanos. Tāpēc kad sugas pastāvēšana tika apdraudēta Čerčils pavēlēja no Marokas ievest vēl makakus, lai veicinātu to vairošanos. Tāpat interesanti, ka kara laikā par tiem tikusi turēta rūpe visaugstākajā līmenī - ja kāds no makakiem tika ievainots, tad tas tika vests uz Rojālo Gibraltāra slimnīcu, kur tiem nodrošināja faktiski līdzvērtīgus aprūpes apstākļus kā karavīriem.
    Saprotam, ka jāiet tālāk, ja gribam kaut ko arī redzēt bez mankijiem. Nākamais punkts ir gaisa taka - “Skywalk”, kas realitātē ir diezgan netīra stikla platforma un nekādu papildus sajūsmu jau tā izcilajiem skatiem nerada. Vienīgais ar ko šī vieta izcēlās bija stulbs brits, kas mērkaķišiem deva gumijas končas.
    Lēnā garā kātojot uz priekšu un ik pa laikam satiekot kādu spalvaino dodamies uz O’Haara’s Battery, kas ir milzīga kalibra lielgabals. Tūristiem pieejama arī neliela daļa no kara laikā izbūvētiem tuneļiem pašā klintī, kur ilgstoši uzturējušies diezgan liels skaits karavīru. Klintī esot izbūvēti tuneļi kopā sasniedzot ap 50km garumu. Iespaidīgi! No lielgabala platformas pāri var redzēt arī Āfriku, kas atrodas nieka ~20km attālumā. Šajā ziņā mums šodien paveicās. Laiks ir labs un redzēt var tālu.
    Nonākuši pie nākamā objekta St. Michael’s alas konstatējam, ka tur ir arī kafejnīca un WC. Tad nedaudz iztukšojamies un uztankojamies pirms ceļa turpināšanas. Tā kā Gibraltārs nav ES un šeit ir WiFi tad uz īsu brīdi arī pieslēdzamies ārpasaulei.
    Biju redzējis bildes, bet dabā tik iespaidīgu šo stalaktītu alu nebiju gaidījies. Papildus bonusu deva viegli neuzkrītoša mūzika, kas skanēja fonā un ik pa laikam stalaktīti tiek izgaismoti dažādās krāsās. Iespaidīgi! Tāpat ik pēc 7min ir gaismas šovs alas lielākajā kambarī, kur šobrīd izveidota zāle ar 400-vietīgu tribīni nelieliem priekšnesumiem. Orģināli šis kambaris tāds izveidots 2. pasaules kara laikā, kad šeit bija paredzēta ārkārtas gadījumu slimnīca. Tomēr kā slimnīca tā arī ne reizi netika izmantota.
    Ceļu turpinām uz Windsor vanšu tiltu, kas stiepjas pāri aizai un ved tālāk uz Apes Den jeb “Mērkaķu migu”. Šeit satiekam, kā izrādas vienu no vecākajām Gibraltāra makaku mātītēm - aptuveni 26 gadus veca. Parunājām ar parka darbinieku, kas pastāstīja nedaudz par dzīvniekiem - izrādās, ka šī vecā dāma pa lielam diktē šī rajona mērkaķu noteikumus. Kopā uz Gibraltāra klints esot ap 300 makakiem, kas sadalījušies 11 grupas.
    Saprotot, ka vairs nav nemaz tik daudz laika līdz pēdējam vagonam lejā no kalna nedaudz nākas pielikt soli uz staciju. Galā viss veiksmīgi un laikā esam klāt. Pie paša vagoniņa viens pērtiķis pamanās mani apspert. Ļoti filigrāni man no kabatas izvilka batoniņa iepakojumu tā, ka es pat īsti nemanīju. Beigās sarunājām darījumu - rieksts pret iepakojumu, lai netiktu piesārņota daba!

• Day 4

Gibraltārs - pilsēta

April 1, 2022 in Gibraltar ⋅ ☀️ 15 °C

Sasmēlušies makaku iedvesmu braucam lejā ar gandrīz pēdējo vagoniņu. Sešas stundas paskrēja pilnīgi nemanot. Lai izstaigātu visu Lielo klinti jābrauc augšā no paša rīta. Vai pat jāiet ar kājām vēl agrāk! Palika neliela mazuma piegarša, bet tas tikai apstiprina, ka vieta ir iespaidīga.
    Šajā mazajā 1704. gadā britu impērijas ieņemtajā zemē uzreiz ir redzams, kurš ir brits (vai gibraltārietis?) un kurš spānis. Ejam pa galveno uzdzīves ielu, kas tā arī saucās Main street, pa priekšu iet divas apaļīgas ''britenes'', šortos un šļobenēs. Pretī nāk spāniete zābakos un ziemas jakā! Arā aptuveni 17-18 grādi.
    Paša Gibraltāra platība ir nieka 6.8km2, tomēr tur pamanās dzīvot 35 tūkst. iedzīvotāji, kas to padara par 5. visblīvāk apdzīvoto valsti pasaulē. Realitātē tā varētu būt pat top3, jo vismaz 2/3 no valsts aizņem klints, kur dzīvo tikai makaki, ne briti.
    Uz ielām smieklīgas sarkanās britu rojālā pasta cilindra formas pastkastes. Atgādina vienu no Mr. Bīna sērijām. Radās doma turpināt Vatikānā iesākto lietu un aizsūtīt Vecmāmiņai pastkartīti, tomēr esam to nokavējuši - pasts jau slēgts. Mēģināsim aizsūtīt no kādas Spānijas pilsētas.
    Tāpat arī izceļas daudz TV redzētās sarkanās telefona būdiņas. Vienā no tām Madarai mini fotosesija.
    Uzreiz var atpazīt vietējos - gibraltāriešus. Pēc izskata brits, bet ģērbjas kā spānis un maksā britu naudiņās.
    Ejot uz viesnīcu gribējās sagaidīt kādu lidmašīnu, kas nosēstos uz interesantā skrējceļa, kas kalpo arī kā iela kamēr lidmašīnu grafiks to atļauj. Šoreiz neizdevās.
    Katrā ziņā pēc šeit pavadītas vienas dienas palikušas ļoti interesantas sajūtas - labā ziņā! Kopējā atmosfēra ir pavisam savādāka nekā blakus esošajā Spānijā. Noteikti radās vēlme šeit atgriezties vēl - iedzert alu britu “pubā” un iedot riekstu makakam! Sūtam domas visumā!