Satelita
  • Dzień 6

Edge

11 października 2022, Stany Zjednoczone ⋅ 🌙 17 °C

Tētis uzstāj, ka beidzot tak esot jāapēd tas amerikāņu burgers. Rīkojamies! Orģināli izvēlētais Mustang Harry's barčiks ir pilns. Tad sapratu tādu sīkumu, ka šodien ir NY Rangers spēle, kas nozīmē, ka tuvākajās divās stundās līdz spēles sākumam MSG tuvumā nav šance tikt pie kāda galdiņa. Dodamies tālāk Hudson Yards virzienā. Spriežot pēc Google Maps un tur atrodamajām atsauksmēm tuvumā esošais Death Ave (vilinošs nosaukums) piedāvājot labus burgerus un nemaksā šausmīgi daudz. Vietējā ražojuma aliņš, man ar Madaru sēņu burgers, bet vecākiem Šveices siera burgeri. Izmērā diezgan makani, bet principā tiekam galā veiksmīgi. Ļoti garšīgi protams, bet līdzvērtīgus burgerīšus varam atrast arī Rīgā. Četratā vakariņas mums izmaksā ~190usd.
    Pirms došanās uz pašu Edge ieejam vēl ''atlikumtelpā'' (jaunizveidotais vārds, kas burtiski pārtulkots no restroom).
    Kā prognozēts pilnīgi bez rindas tiekam iekšā. Protams arī šeit pirms tam pietiekoši strikta drošības pārbaude. Tētis ar mammu faktiski kopā iziet cauri metāla detektoram un šķiet, ka tēta mugursoma nopīkst, bet nez kāpēc somu pārmeklēja mammai. Tas, ka mēs izklausāmies (vai izskatāmies?) pēc krieviem, laikam apstiprina fakts, ka pēc somas pārbaudes apsargs mammai pasaka "vsjo horošo". Mamma iepriekš man neticēja, kad teicu, ka izklausāmies viņiem pēc krieviem, jo reti kuram latvietim izdodas “pārlauzt” mūsu kantaino angļu valodas izrunu.
    Tāpat arī šoreiz interesants interaktīvs video materiāls gar sienām un uz liftiem līdz tiekam līdz rietumu puslodes augstākās ārtelpas platformas.
    Nevar teikt, ka iepriekš panorāmas nebija skaistas, bet nakts Manhetena ir kaut kas cits. Visas gaismiņas ņirb gar acīm un spīguļo. Empire State building izgaismots asiņaina Ukrainas karoga krāsās. Tāpat ļoti skaidri saskatāms Downtown debesskrāpju rajons. Iespaidīgi.
    Platformas stikla grīda gan so-so, jo netīra un to diezgan izgaismo no apakšās spīdošās gaismas. Šī konkrētā platforma iespaidīgāka iespējams būtu dienas gaismā. Bet tas štrunts.
    Izstāvam rindu un sabildējamies pašā Edge spicītē. Platforma pa perimetru ieskauta ar slīpiem stikla paneļiem, tāpēc rodas sajūta, ka tiešām stāvi uz pašas malas.
    Pirms dodamies lejā pasēžam vēl uz trepītēm, tur pat platformas malā. Tās kā izrādās ir apsildāmas, lai tūristu dupši nesalst. Forši. Uzreiz tā prom negribas skriet, lai nedaudz vairāk uzsūktu šos skatus, jo tik drīz drošvien neizdosies tādus atkārtot.
    Itkā gribēju nopirkt t-kreklu ar Hudson Yards profila līniju, bet staigājot pa veikalu ieraudzīju, ka liela formāta grāmata par debesskrāpjiem ar kvalitātīvām un smukām bildēm maksā tikai par 2usd vairāk... Grāmata uzvar!
    Mājupceļā Whole foods nopērkam dažādus NY aliņus ko notestēt un iespējams aizvest suvenīrā. Šodien dzērienkartē Ņujorkas pilsners un Ņujorkas piecu rajonu lāgeris.
    Paralēli alus degustācijām vēl jāsakrāmē somas, jo rīt jau dodamies pie Viktora (attāls tēta puses radinieks) uz Milfordu. Man gan tā krāmēšanās nosacīta. Ņemot tīru kreklu, netīro iemetu atpakaļ somā, tāpēc manas mantas faktiski somu nemaz nepameta.
    Jāatzīst, ka ir nedaudz tāda sajūta, ka varētu labāk to dienu pavadīt vēl šeit pilsētā, bet ņemot vērā attālumu, kādu esam mērojuši un radinieks ir vēl 2h attālumā, tad būtu ļoti muļķīgi viņu neapciemot. Vismaz redzēsim, kā izskatās tipiskā amerikāņu guļam-pilsētiņa.