ASV, Ņujorka’22

October 2022
Trešais piegājiens mēģinājumam doties uz ASV. Pirmie divi bija nesekmīgi Kalifornijas apmeklējuma plāni, kurus izjauca Covid pandēmija. Šoreiz Turkish Airlines izpārdošanā noķertas labas biļetes un dosimies uz lielo ābolu - Ņujorku. Read more
  • 22footprints
  • 3countries
  • 10days
  • 212photos
  • 0videos
  • 20.0kkilometers
  • 19.6kkilometers
  • Day 1

Lidosta Rīga

October 6, 2022 in Latvia ⋅ ☀️ 15 °C

Trešais piegājiens braucienam uz lielo laimīgi zemo - Amerikas Savienotās Valstis. Šoreiz galamērķis Lielais ābols - Ņujorka. Amerikas rietumu krastu apmeklēsim citreiz. Avio biļetes cena uz Ņujorku kā filmā Krusttēvs teica “an offer you can not refuse”. 300€ no cilvēka turp-atpakaļ ar Turkish Airlines, kas nozīmē ka garajā ceļā būsim pabaroti un padzirdīti, kā arī automātiski iekļautā bagāža ir patīkams bonuss. Biļetes cenas manā izprantē bija ļoti labas, tāpēc piedāvāju šādu opciju arī saviem vecākiem - viņi piekrita. Brauksim četratā.
    Kā vienmēr lidostā esam laicīgi, lai viss lēni, mierīgi un bez stresa. Pēc mantu nodošanas un drošības kontroles iziešanas varam vēl mierīgi pasēdēt kafejnīcā un apspriest gaidāmos plānus. Esam gatavi doties tālākajā ceļojumā līdz šim. Kā arī pirmo reizi pa īstam ārpus Eiropas.

Stambulas lidosta

October 7, 2022 in Turkey ⋅ ⛅ 16 °C

Pirmais 3h lidojums pagāja diezgan ātri. Sēdējām visi kopā, lai arī sēdvietas iepriekš neiegādājāmies. Galvenais, ka arī garajā lidojumā sēdēsim visi blakus.
    Lidostā valda aktīva dzīvība par spīti tam, ka pulkstenis šobrīd ir 1 naktī. Visi veikali vaļā, kafejnīcas strādā. Ja Ņujorku sauc par pilsētu, kas nekad neguļ, tad šī noteikti ir lidosta, kas nekad neguļ. To arī apliecina garais lidojumu saraksts, kas ieplānoti dziļajās nakts stundas. Kamēr nepaskaties ārā pa logu vai pulkstenī nepateiksi, ka ir nakts vidus. Veikali strādā, kafejnīcas strādā cilvēki skraida šurpu-turpu.
    Pastaigājām apkārt, bet tagad jāiet meklēt zona, kur nosnausties. Iepriekš izlasīju, ka lidostā izveidotas "Nap zones" jeb nosnaušanās zonas. Tas arī ir mūsu mērķis. Plkst. 5.30 no rīta būs zināms info par mūsu lidojumu. Ja avio biļete ir lētāka nekā parasti, tad jārēķinās, ka var nākties nakti pavadīt lidostā. Šis ir tas gadījums.

JFK lidosta, Stewart Hotel

October 7, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Jau pirms iekāpšanas lidmašīnā uz ASV manāmi stingrāka kontrole, par spīti tam, ka lidostu nemaz neesam pametuši un principā skaitamies “droši”. Viens džeks pārbauda X lietu un uzlīmē zīmīti uz pases, otrs džeks pārbauda Y lietu un uzlīmē citu zīmīti, trešais pārbauda vai uz pases ir abas iepriekšminētās uzlīmītes, bet ceturtais vēl izrevidē somu. Nācās izmest tikko lidostā nopirktos ūdeņus. Labi, ka nenopirku vinčikus, kurus bijām iecerējuši realizēt Ņujorkas ielās.
    Pats lidojums viss skaisti. 10.5h pagāja krietni ātrāk nekā cerēts. Ēdināšana bagātīga, dzērieni tik cik uzdrošinies paprasīt. Iedeva pat zobu pastu, birsti, pledu un čības, lai tūristam vieglāk. Ļoti laba pieredze ar Turkish Airlines. Ja vajag atrast kādu mīnusu, tad vienīgais ir fakts, ka no Rīgas uz Stambulu jālido nedaudz pretējā virzienā no mūsu galamērķa Ņujorkas, bet nu tas štrunts.
    JFK lidostā gandrīz stundu gaidam rindā uz ESTA pārbaudi, bet viss diezgan gludi. Pie dokumentu pārbaudes tētim tikai ar ceturto reizi aizgāja sistēmā pirkstu nospiedumi, bet par laimi lidostas darbinieks bija foršs jauns džeks, ar kuru varēja pat uzsist dažus mazos jociņus.
    Esam ASV! Beidzot!
    Ērikas dēls Viktors (attāla radinieku ķēdīte, kuru šeit droši vien nav vērts uzsvērt), kurš jau vairāk nekā 20 gadus dzīvo šajā galā (ne gluži NY, bet aptuveni 100km no tās pilsētā Milford) mūs sagaidīja lidostā un aizgādāja līdz viesnīcai. Ceļš attāluma ziņā neliels, bet braucām gandrīz 2h. Lielais ābols attaisnoja ieteikumus - izvairies no auto braukšanas pilsētā. Pa ceļam redzējām tālumā vairākus mūsu potenciālos objektus Manhetenā. It kā teorētiski nekas tāds pavisam savādāks šeit nav, bet sajūtas uz ielas pavisam citas. Cita dinamika, citi cilvēki un mentalitāte. Pirmajā iespaidā viss ir liels, ļoti liels vai milzīgs. Gaidīsim ar nepacietību ko nesīs nākamās dienas.
    Iečekojušies viesnīcā izrādās, ka istabiņā ir tikai gultas veļa diviem un virtuvē nav tējkannas. Ar Madaru aizejot pa ceļam uz veikalu recepcijā sarunājām, ka atnesīšot prasīto. Ar darbinieci dialogs pagrūts. Viņa pati aziāte, kas nerunā nemaz tik skaidrā angļu valodā, turklāt viņai virsū sejas maska un vēl stikls priekšā. Bet uzdevums izpildīts. Viesnīca ir manāmi palietota, bet ļoti centrālā lokācijā un netipiski plaša. Faktiski tas ir 2 istabu dzīvoklis 20. stāvā Manhetenas epicentrā. Mūsu vajadzībām tieši kā reize. Jāsaka, ka cenas ziņā ar atrāvienu dārgākais, kas ir rezervēts. Bet nu tā jau laikam Ņujorka… par 4 cilvēkiem uz 5 naktīm 2000€.
    Mazliet uzēdam un atvelkam elpu pirms jau jādodas uz Medison Square garden, kur skatīsimies NBA pirmssezonas spēli NY Knicks pret Indiana Pacers. Eksaitments!

Madison Square Garden

October 7, 2022 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

No viesnīcas līdz, kā paši reklamē - slavenākajai arēnai pasaulē - Madison Square Garden mums jāiet burtiski nepilnas 5min. Pat neieslēdzu Garminu iešanai. Nav vērts.
    Arēna liela - nedaudz virs 20k ietilpība. Uz biļetes norādīts pie kuras konkrētās ieejas jādrūzmējas, lai iekšā iekļūtu iespējami tuvu savai sēdvietai. Iekšā laiž stundu pirms spēles. Lai arī rinda gara, kustība notiek ļoti raiti.
    Man likās, ka nedaudz vairāk būs piedāvātas aktivitātes un NY Knicks atribūtikas veikaliņi, bet šajā punktā nekas ievērības cienīgs. Nopērkam goda aliņu pa 13usd gab. un meklējam savas vietas. Tiesa aliņš bundžās šeit viņiem kaut kādās lielās bundžās. Tilpums ap 0.8l. Tāpēc faktiski nav nemaz tik dārgi.
    Esam augstu un tālu, bet vairāk par 80usd biļetē investēt negribējās. Ar visu to vietas ļoti ok. No augšas var labāk apjaust cik arēna ir liela un redzēt kopskatu. Arī spēlē visu skaidri var redzēt. Ko neredzējām, tur palīdzēja lielie ekrāni. Brīžiem sajūta, ka pats basketbols ir otrajā vietā, jo katrā minūtes pārtraukumā kāds skatītāju konkurss vai izklaides pasākumi. Katrā ziņā krāšņi un iespaidīgi. Arī jāizceļ himnas dziedāšana dzīvajā izpildījumā pirms spēles. Tāda savādāka sajūta, kuru spēlē VEF pret BK Ventspils neiegūsi. Ņujorkiešiem par prieku Indianas Pacers tika uzvarēti ar 114:131. Neizpalika arī iespaidīgi danki Obi Toppina izpildījumā un ļoti dinamiski pretuzbrukumi. Katrā ziņā punkts, kur gribas atzīmeties ja esi NY, pat ja basketbols nav tava kaislība. Gala rezumē, ka arī Madarai patīkot, un faktu, ka viņa spēles laikā iemiga vajagot ignorēt. Nu ok, šoreiz piedosim, jo faktiski devāmies pa taisno uz arēnu pēc 10.5h gara starpnontinentālā lidojuma. NBA ķeksītis ir, vēl vajag NHL un MLB.

Empire State building

October 8, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

Rītu sākam ar vienu no Ņujorkas, un iespējams arī ar visas Amerikas ikoniskāko augstceltni - Empire State building. 381m augstās un 1931. gadā pabeigtās ēkas apmeklējums mums iekļauts the Sightseeing pass pilsētas biļetē. Ieeja rezervēta uz plkst. 9:15. Ierodoties tūristu rinda krietni gara, bet masu organizēšana ļoti efektīva.
    Apkalpojošais personāls ļoti laipns un izpalīdzīgs. Kaut kādā brīdī protams liekas uzspīlēti, bet kopumā noteikti tiek radīta sajūta, ka tu esi te gaidīts.
    Pirmajos stāvos ir vēstures liecības un interaktīvs materiāls, kur interesanti pasniegts būvniecības process, kā arī neskaitāmās filmas, kurās redzama šī Ņujorkas ikona. Man kā būvinženierim šī sadaļ ir interesanta, pārējiem so-so.
    Pēc eksponātu apskates burtiski uzlidojam ar liftu uz pirmo apskates platformu 80. stāvā. Pirmās mega panorāmas, bet noteikti ne pēdējās. Šajā stāvā bez skatīšanās pa logu arī informatīvi interaktīvs materiāls, bet par daudz, lai to apskatītu un izlasītu. Tāpēc dodamies augšā uz 86. stāvu.
    Ārā jūtams vējiņš, bet tas ātrumu nemazina. Laiks šodien izcils, lai skatītos tālumā no augstceltnēm. Redzēt var līdz pašai Downtown Manhetenai ar slaido One World trade center debesskrāpi pa vidu. Arī visās atlikušajās debespusēs vairāk super-augstceltnes nekā spēju uzskaitīt. Redzams arī lielais Verrazzo tilts, kuram vakar braucām garām un Bruklinas tilts, kuram braucām pāri! Jaudīgs dienas sākums.

One World Trade Center/ 9/11 memoriāls

October 8, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Pēc pirmā dienas objekta dosimies Downtown virzienā. Pa ceļam ieejam Union Square parkā, kur mums par pārsteigumu sagaida vāveres. Diezgan daudz un pavisam brīvi tās tur savā nodabā skraida risinot savas lietas.
    Uznāk vēlme pēc kafijas. To samērā veikli atrodam pie Flatiron ēkas. Pati “gludekļēka” gan rekonstrukcijā un ir ieskauta stalažās. Šī ēka 1902. gadā pabeigta skaitījās debesskrāpis aizsniedzoties līdz 87m atzīmei. Tagad uzmanību piesaista tikai savas īpatnējās trijstūra formas dēļ. Bet zīmīgi iegājusi vēsturē, jo Flatiron ir viens no pirmajiem debesskrāpjiem kam izmantots tērauda karkass lielāku augstumu sasniegšanai. Kafejnīca ar skatu uz tikko apmeklēto Empire State building. Cafe labs un milzīgs. Esam nedaudz iebiedēti ar tualešu deficītu pilsētā, tāpēc uzmanīgi ar patērēto šķidrumu.
    Tālāk ceļš ved cauri mazajai Itālijai jeb Little Italy. Ir pusdienlaiks un par to liecina arī vēdera skaņas. Apejam apkārt kvartālam iepazīt situāciju. Tik viegli kā gribētos neiet, bet tā jau laikam ir klasika. Beigās mūs ievelk iekšā saucējs itāļu restorančikā. Ievilinātājs zin Baltijas valstis un Porziņģi. Šeit drošvien Porziņģa nopelns spēlējot Knicks komandā no 2015. līdz 2019 gadam. Tiesa gan viņš mūs asociēja ar PSRS, bet nu ar to mums jāsadzīvo. Picu gan uztaisīja garšīgu. Mums būs vajadzīgi ogļhidrāti tālākam ceļam.
    Cauri Vašingtonas parkam un arkai (Washington Square Arch) dodamies uz 9/11 memoriālu. Muzejā gan neejam, bet atzīmējamies piemiņas vietā, kur veco dvīņu torņu vietās izveidotas milzīgas strūklakas ar bojā gājušo vārdiem.
    Rezervējam biļetes uz One World Observatory apskati. Apmeklējums pēc pusotras stundas tāpēc meklējam, kur nosist laiku. Tur pat netālu Hudzonas upes krastā izejot caur kruto veikalu galerijai Brookfield Place atrodam labu vietiņu. Bruklinas lāgeris izrādās laba izvēle. Mamma pasūta Club soda, ko uzreiz pēc saņemšanas izgāž, bet viesmīlis to šoreiz piedeva un atnesa jaunu.
    One World observatory nepilnas minūtes laikā mūs uzlidina uz 102. stāvu. Pasaulē 8. augstākais debesskrāpis. Savukārt Rietumu puslodē augstākas ēkas nav. Mirdzošā stikla fasāde sniedzas līdz pat 541m augstumam. Pa 15€ paņemam papildus interaktīvu planšeti, kas piedāvā informāciju par NY zīmīgiem objektiem. Planšete piedāvā vācu valodu, tāpēc tētis to privatizē.
    Pēc iespaidiem bagātās dienas ieejam Whole Foods veikalā iepirkt vakariņas un ar sarkano 1. metro dodamies māju virzienā. Smirdīga stacija, bet 10min laikā un pa 2.75$/gab. esam galā.

Times Square

October 8, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Bišķi atpūšamies mājās, iežilbstam, kas grib noskalojas. Šodien vēl plānā izmest līkumu un aiziet līdz Times Square. Gājiens nav tāls, kādas 15min no mājām.
    Traki daudz cilvēku. Tik daudz ļaužu, ka pat pirdienam nav kur palikt starp pūļiem, kas gāžas cauri šim laukumam. Reklāmas daudz un spilgtas, tas tiesa, bet kur ir tas “super-duper” moments es tā arī neuzķēru. Man nepatika, gribējās ātrāk tikt cauri tai bezgalīgajai cilvēki masai.
    Vienīgais M&M reklāma iekrita acīs. Tāda interesanta un uzmanību piesaistoša. Lielā konfekte skatās tev tieši virsū un piemiedz ar aci. Jāpiebilst, ka M&M veikals varētu būt lielākais no publiskajiem veikaliem Taimskvērā.
    Vēl aizejam līdz Centrālparka robežai un pa Sesto avēniju dosimies mājās. Centrālparkā pa tumsu nav ko līst un ir arī iestājies manāms sagurums. Šodienai liekam punktu.

• Day 4

Amerikas Nacionālais vēstures muzejs

October 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Pirmais pieturpunkts šodien Amerikas Nacionālais vēstures muzejs. Tas pats, kas redzēts filmās Nakts muzejā. Vispār šajā braucienā jau līdz šim redzētas neskaitāmi daudz vietas un ēkas ko iepriekš skatījāmies filmās. Tas rada tādu papildus interesantu sajūtu. O lūk kur ēka, kur Zirnekļcilvēks cīnijās ar Goblinu, o tur ir Čandlera ofiss no seriāla Draugi, tur Centrālparks, kur Cietajā riekstā Bruss Viliss ar taxi tiecās cauri.
    Es kā galveno (un laikam jau vienīgo) objektu ko zināju un gribēju redzēt muzejā bija dinozauru skeleti. Ar lielo T-rex ar mazajām roķelēm priekšgalā. Pie katra eksponāta parādīts, kurš kauls ir īsts un kurš pēc pieņēmumiem izveidots mākslīgs fragments. Izmēri iespaidīgi šiem kustoņiem. Daži no viņiem bija zālēdāji. Cik lapas tādam monstram jāapēd, lai izdzīvotu?
    Visu muzeju saprātīgā laikā nav iespējams izstaigāt. Tam ir viens pazemes un četri virszemes stāvi. Paši stāvi arī ir milzīgi, tāpēc apskatei jābūt strukturizētai un mērķtiecīgai. Pretējā gadījumā vienkārši šeit paies visa diena. Neesmu gatavs visu dienu šim pasākumam ziedot.
    Pie Indiāņiem gan jāaiziet, tie tomēr ir patiesie šī kontinenta iedzīvotāji. Krāšņi tērpi, spalvas saspraustas visos caurumos, nokrāsoti zirgi. Interesanta kultūra bijusi līdz eiropietis iemaisījās pa vidu…
    Madaras favorīts noteikti ir kristāli jeb “Hall of Gems”, kur atrodami dimanti, zelts, meteorīti un visdažādākie citi dārgakmeņi, izrakteņi un ārpus zemes eksponāti. Muzeja veikalā par dažiem tūkstošiem $ atsevišķus akmentiņus var arī iegādāties. Izspēlēju kristālu atpazīšanas un izprašanas spēli 17 pareizas un 9 nepareizas atbildes. Ir ok.
    Faktiski izskrējām cauri muzejam, bet tas tāpat aizņēma 3h. Man strauji tuvojās muzeju limits, tāpēc šoreiz ar to arī pietiks.

• Day 4

Centralparks un Zoo

October 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Pēc muzeja apmeklējuma gribās ēst. Dodamies Centrālparka virzienā, kur liela kafejnīcu izvēle nav, bet vidusdaļā viena it kā ir. Pēc Google maps atsauksmes labas, un arī cenas nav baigi trakas - ejam.
    Pusdienas tāda vieglā salātu formāta, bet pietiekošas. Tētis ar vistas zupu un omleti šķiet ir uzvarētājs, bet badā neviens nepaliek. Par šo pasākumu šķiramies no ~100$ + 20$ dzeramnaudā. Not great, no terrible ja ņem vērā, ka esam tomēr četri un Centrālparkā.
    Tā kā mūsu SightSeeing pass ietilpst arī Centrālparka Zoo biļete, tad ejam iekšā. Neliels, bet piesātināts ar interesantiem dzīvniekiem. Tropisko māju ar papagaiļiem, sikspārņiem, visādiem citiem kustoņiem. Interesanti, ka dzīvnieki nav būros, bet diezgan brīvi pieejami cilvēkiem.
    Ledus zālē visādus pigorus rādija pingvīni. Kā bultas šāvās pa ūdeni cauri. Lēkāja iekšā ārā, uz/no saviem piešķirtajiem akmeņiem. Tikai galvenais boss Karaliskais pingvīns amatam atbilstoši nekustīgs stāvēja uz sava akmeņa.
    Sniega barss nodemonstrēja veiklību pilnā apjomā, bez piepūles pārlecot pāri pusteritorijai, lai notītos no tūristiem un ielīstu savā migā.
    Roņi smieklīgi plūst pa ūdeni tikai ik pa laikam izbāžot savas ūšeles virs ūdens.
    Šodien pie Centrālparka baigais balagāns. Pa 5. avēniju notiek kaut kāda parāde. Visādi puertorikāņi, Dominikānas republikas pārstāvji u.c. Visi saģērbušies, kā izskatās, savos nacionālajos tērpos un svinīgi plūst uz priekšu.
    Ieejam slavenajā diennakts Apple 5th veikalā. Stikla kāpnes lielajā kubikā ved ābolgribētājus uz milzīgu pazemes stāvu, kur liels pūlis spaida savas nākošās mantiņas. Lai arī mums ir Arnitas ābolu misija, šobrīd esam tikai ekskursijā.
    Bija doma ar velo izbraukt pa Centrālparku, bet šodien ir svētdiena un arī tā parāde, tāpēc traki daudz cilvēku parkā un šķiet, ka veloizbrauciens nebūtu tik baudāms cik es iedomājos.
    Nolēmām iet pasīņot (lokālais termins “sīņot” - pamalkot dzērienus bārā), bet ar alus medībām galīgi nesokas. Iegājām Centrālparka tavernā, bet tur kaut kā nesaprotama sistēma. Vienvārdsakot, pie galdiņa netiekam. Parkā uz soliņa ātrs ieskats Google maps tuvējā piedāvājumā. Jādodas uz Columbus avēniju. Iegājām vienā kafejnīcā, bet tur neviens nelikās ne zinis par mums, tāpēc gājām vien tālāk. Izskatās, ka šodien paliekam bez aliņa.
    Paturpinot nelielo neveiksmju sēriju ierodoties Rokefellera centrā konstatējam, ka rinda ir neiespējami gara, turklāt mums nav rezervācijas biļete uz konkrētu laiku, tas nozīmē, ka faktiski jāizstāv divas rindas. Paliekam bez šī objekta. Nav spēka un pacietības šodien tādām stāvēšanām.
    Ejot mājās ieejam Target’ā pēc ēdiena un kāda aliņa. Jāpatestē vēl kāds vietējais paveids.

• Day 5

Brīvības statuja

October 10, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 13 °C

Šorīt ceļamies un dodamies ar metro uz Castle Clinton, kas ir starta punkts kuģīšiem, kas kursē no Manhetenas uz Liberty island un Elli Island. Brauciens iekļaujas mūsu Sightseeing pass karitņā, tāpēc atsevišķi nekas nav jāmaksā. Lai tiktu uz kuterīša pārbaude tik pat stingra kā lidostā. Vienīgā atšķirība, ka ūdeni var ienest. Bet tāpat, kā iepriekš lielās cilvēku masas tiek apstrādātas ļoti operatīvi un pēc 15min jau esam rindā uz nākošo kuģīti.
    Iekārtojamies kuģīša 3. stāva vidusdaļā, kur vajadzētu labi redzēt gan atpakaļ skatā Manhetenas panorāmu, gan uz priekšu Leidiju Libertiju. Ar laiku tiešām paveicies, debesīs viegls mākonītis, kas pat iedod akcentu bildēs, bet ne tik liels, lai sāktu aizsegt skatus. Uz īsu brīdi paveras ļoti iespaidīgs skats, kad aizbraucam aiz salas un statujas fonā ir Ņujorkas finanšu rajona debesskrāpji. Vareni!
    Sala pati par sevi nav liela. Ar mūsu kartiņu iekšā statujā netiekam, bet šķiet, ka tas arī nav "must see" kategorijā. Turklāt šīm statujas iekšpuses apmeklējumam jāpiesakās vairākus mēnešus iepriekš, ļoti limitētās telpas izmēra un šauro trepju dēļ. Apejam goda apli bildējoties uz katra otrā soļa. Gan ar statuju, gan Manhetenu fonā.
    Salas otrā galā bez papildus maksas iespējams ieiet statujas muzejā, kur redzams tās tapšanas process un vēsture. Bildītes paskatāmies, bet lasāmā materiāla ir par daudz, lai tajā pilnvērtīgi iedziļinātos. Interesants eksponāts bija orģinālā lāpa, kura tika 1984.g. neatgriezeniski bojāta, kā rezultātā to nomainīja.
    Pirms došanās atpakaļ uz pilsētu iepērkam dažus suvenīrus un beigās izlemjam arī tepat papusdienot. Vienkārša, ne pārāk dārga ēstuve, kur fritētas vistas filejas, friškas un dzērieni uz 4 cilvēkiem izmaksāja ap 50usd. Bija tīri ok,
    Tālākajā dienas plānā bija no Battery park doties ar Hop on - Hop off busu (kas arī ir iekļauts Sightseeing pass) uz Bruklinu, bet ne par ko nevaru atrast iekāpšanas punktu šajā autobusā, kā arī jebkādu informāciju, ka te tāds vispār kādā brīdī kursētu. Beigās vietējā meitene (kuru gan uzreiz gribēju atšūt, jo domāju, ka viņa grasās piedāvāt kādu ekskursiju, vai pārdot suvenīrus) ieteica labāk doties uz Bruklinu ar metro. Būs daudz ātrāk, turklāt stacija tepat aiz stūra.