• Day 5

Perito Moreno

April 24, 2023 in Argentina ⋅ 🌧 9 °C

No rīta bija uzdevums iegūt vēl Argentīnas peso, kas tik ļoti vienkārši nemaz nebija, jo veikalos no paša rīta vienkārši nav vēl ietirgotas naudiņas. Beigās Drogās līdzīgam veikalam mums samainīja ar tīri ok kursu 1:380. Vakarā mēģināsim samainīt vēl. Cerot uz 400+ naudiņām par dolāru.
    Pilsētā mūs veiksmīgi nomakšķerēja itāļu students Giacomo, kurš studē starptautiskās attiecības Buenosairesā, bet tagad atbraucis uz Patagoniju atvaļinājumā. Prasīju, kā no Eiropas var nonākt students Buenosairesā, jo nav gluži pirmais galamērķis kad iedomājies par studēšanu ārzemēs. Kā izrādās Argentīnas galvaspilsētā ir Boloņas universitātes filiāle un šis izmanto visas iespējas ko tā sniedz. Tīri interesants sarunu biedrs aptuveni stundu garajā braucienā.
    No sākuma nopirkām pa 8000 ARS katram kuģīšu ekskursiju uz plkst. 14:30. Un braucām tagad brauksim paši skatīties ledu.
    Tas ir kaut kas ko bildēs un tekstā grūti aprakstīt. Episki! Gigantiska 70m augsta ledus siena virs ūdens no kuras ik pa brīdim atlūzt ledus gabali radot pērkonam līdzīgu dārdoņu. Redzami esot tikai aptuveni 10% no patiesā apjoma, kas nozīmē, ka nav redzami ~700m, kas iestiepjas zem ūdens virsmas. Tā kopējā platība esot ap 730 hektāriem un tas ir trešais lielākais ledājs pasaulē "zaudējot" tikai Grenlandes ledājam un pašai Antarktīdai.
    Gar ledāju izveidotas staigājamas laipas, kuras ļauj piekļūt tik tuvu cik no drošības viedokļa varētu ļaut. Ik pa brīdim var dzirdēt dobo krakšķi ko rada ledus lūšana. Ja paveicās tad var arī ieraudzīt kā kāds milzīgs gabals nolūzt un iekrīt ūdenī radot arī gana lielus viļņus. Mums paveicās! Un pietam pamanījos to arī nofilmēt. Tajā brīdī salīdzinoši netālu atradās ekskursijas kuģītis, kurš uzreiz meta riņķī un metās prom, jo loģiski, ka ledus atlūza rada pietiekoši lielus viļņus mazajam kuterītim. Iespaidīgi, grūti aprakstīt savādāk.
    Uz brīdi pēc pastaigas noķeram internetu un izdevās ar FaceTime uzzvanīt vecākiem, lai arī pikseļainā bildē, bet ir iespēja uz brīdi paskatīties uz ledus gigantu. Pirmais Argentīna - Grobiņa video zvans.