• Day 8

Villa Rio Serrano

April 27, 2023 in Chile ⋅ 🌧 7 °C

Arī šorīt ceļamies un uzreiz bez liekas čammāšanās dodamies tālāk - tāls ceļš braucams. El Calafate - Puerto Natales - Villa Rio Serrano Torres del Paine nacionālajā parkā, kur šonakt paliksim. Kopā atkal veicami ap 350km. Šodien kādā brīdī pārsteidzoši izcilās kvalitātes Patagonijas ceļu segumu nomainīs Torres del Paine grants ceļi.
    No rīta vēl bildes pie Lago Argentino ezera, kur ir El Calafates pilsētas uzraksts, kā arī mums par pārsteigumu satiekam flamingo putnus. Ja tā padomā, tad atceros tādu faktu, ka tie šeit tādi mitinās, bet principā viņiem jau bija jābūt prom uz ziemas sezonu. Tiesa bija palikuši tikai daži, bet vismaz kaut kas.
    Otrā pietura - Rio Turbio pie robežas, kur jāuzpilda pilna bāka vēl pa pasakaini lēto cenu ~35c/l par dīzeli. Jāmaksā ap 6700 ARS. Man ir 7000 peso. Saku benzīntanka darbiniekam, ka man atlikumu nevajag, jo atlikušie 300 peso ir nepilns eiro, kuru man tāpat nav iespējas kaut kur iztērēt. Jāsaka, ka nebiju redzējis nevienu cilvēku tik priecīgu līdz šim par atstāto dzeramnaudu, kā šis džeks. Turklāt vēl nomazgāja mums vējstiklu, kamēr uzpildījās degviela. Pelnījis.
    Nākamais pārbaudījums - tikt atpakaļ Čīlē. Uz robežas minimāla drūzmiņa, bet tā kā mēs jau iepriekš aizpildījām iebraukšanas deklarāciju mums viss mierīgi. Šoreiz arī "pārbauda" somas. Pēdiņās, jo viņš atvēra mugursomu, paprasīja vai tur ir pārtikas produkti un pēc noraidošas atbildes saņemšanas to aizvēra. Good to go!
    Puerto Natales aši paēdam paši, iepērkam pārtiku rītdienas pārgājienam un dodamies tālāk. Vēl kāda 1.5h jābrauc līdz naktsmājām. Vienīgais mīnuss, ka pa grants ceļu.
    Naktsmājas atrodas tūlīt ārpus Torres del Paine parka. Ceļš, lai līdz tām nonāktu ir diezgan izaicinošs, lai neteiktu vairāk. Bet visu laiku acu priekšā mākoņu ieskautās Čīles Patagonijas varenās klintis.
    Nonākuši pie vārtiem saprotam, ka tie ciet. Tā kā zonas nav, pazvanīt vai uzrakstīt saimniekam nevar, tad taisām vārtus vaļā un braucam iekšā. Tur pat blakus zirgi grauž svaigi salijušo zāli, vistas staigā, suņi rej, kaķi guļ. Lokālā viensētas ekosistēma. Neviens no minētajiem neliekas ne zinis par mūsu ierašanos. Tikai saimnieks iznāca no mājas sagaidīt. Ejam iekšā omulīga paskata divu stāvu koka mājā. 1.st. viesistaba un virtuve. 2.st. mūsu apartamenti. Izrādās, ka šodien esam vienīgie viesi tāpēc faktiski visa māja mums. Par naktsmājam Vista al Paine - Refugio de Aventura samaksājam 165€ uz vienu nakti. Padārgas naktsmājas, bet episki skaisti skati pa logu. Žēl tikai, ka apmācies.
    Iemalkojot dažus Austral Cerveza un Vino Blanco pustumsā baudām elpu aizraujošo skatu, kas redzams pa logu līdz brīdim, kad satumst pavisam. Ja vēl tie mākoņi būtu mazāk, tad vispār siekaliņa notecētu. Kādas 2h papļāpājām ar saimnieku, kurš izrādās ir kolumbietis, kas pārvācies uz Patagoniju. Šo to noderīgu uzzinām arī turpmākajām dienām. Piemēram to, ka Čīles Patagonija pielāgojusi laiku Argentīnai un mums visi pulksteņi kavē par stundu. Lietderīgi šo zināt piemēram dodoties uz lidostu.
    Ļoti patīkamas naktsmājas par spīti tam, ka silts ir tikai dzīvojamā istabā. Esam sagatavojušies aukstumam - guļam termo drēbēs. Rīt agrs starts, lai dotos uz Patagonijas karaļiem, tāpēc laicīgi arī liekamies horizontāli. Starts atkal paredzams pa tumsu. Saimnieks sagādājis mums brokastis jau plkst. 5 no rīta, lai uz 6 mēs varētu startēt.