• Day 2

Sheikh Zayed Grand Mosque

September 14, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 39 °C

Ceļš no lidostas uz Abū Dabī pagāja ļoti raiti. Un tam ir arī iemesls! Ceļu infrastruktūra ir episka. Satiksme ļoti intensīva, bet to izretina šoseja, kura brīžiem ir 8(!!!) joslu katrā virzienā plata, uz kuras atļauts braukt līdz 140km/h. Mums piešķirtais MG džipiņš līdz tādam ātrumam gan ieskrienas tikai ar pamatīgām grūtībām.
    Pēc aptuveni 1.5h brauciena esam klāt pirmajā objektā - Sheikh Zayed lielā mošeja.
    Jau no iebraukšanas teritorijā organizētība augstā līmenī. Tiek norādīts, kur novietot auto, uzreiz no stāvvietas mūs savāc busiņš, kas aizved līdz mošejas ieejai, kura ved uz pagrabstāvu. Pie ieejas atrodas neliels tirdzniecības centrs zem zemes līmeņa, kur iespējams paēst un iegādāties arābu nacionālos apģērbus. Tas galvenokārt, lai nesagatavojošies tūristi varētu doties uz mošeju, jo šeit diezgan stingri noteiktumi kā jāģērbjas. Īpaši sievietēm. Mēs esam laicīgi jau sagatavojušies. Manāmi tiek domāts par to, lai iespējami maz pavadītu laiku ārpusē.
    Mošeja absolūti milzīga. 12ha teritorijā, 2007.g pabeigta būvniecība. Viss no balti spīdīga marmora plāksnēm. Centrālā iekšpagalma grīdas plāksnes ir tik žilbinoši baltas, gluži kā zobi zobu pastas Colgate reklāmā. Grūti aprakstīt cik iespaidīgi tas izskatās. Turklāt šobrīd šis esot lielākais marmora iekšpagalms pasaulē. Bildējam visu, visur uz bez apstājās. Vēlāk būs daudz revidējamā materiāla. Un mošeja ir tikai mūsu pirmais apskates objekts nedēļu garajā ceļojumā.
    Ejamais maršruts cītīgi salikts tā, ka gribēdams neapmaldīsies. Pats šeihs (Zayed bin Sultan Al Nahyan) kā izrādās nemaz nesagaidīja pabeigtu savu šedevru. 2004.g. viņš nomira 86 gadu vecumā un tika apglabāts šeit mošejas iekšpagalmā. Pati mošeja pabeigta 2007. gadā pēc 11. gadu ilgas būvniecības. Šobrīd ar 82 kupoliem tā ir 3. lielākā mošeja pasaulē. Centrālais kupols sasniedz iespaidīgus 32.2m diametrā un 85m augstumā.
    Lielajā hallē milzīgas stikla lustras, kas karājas virs pasaulē lielākā paklāja. Tas ir vairāk nekā 5000m2 liels un tas esot izmaksājis 8milj. € . Ekskursija iespaidīga, kopā aizņēma ap 40-50min. Atkarībā no tā cik pats ātri vai lēni vēlies doties cauri telpām un pagalmiem.
    Tā kā ieeja ir bez maksas tad iespējams rīt brauksim vēlreiz pa tumsu. Būs pavisam cits skats. Arī mūsu viesnīca atrodas 10 minūšu brauciena attālumā, tāpēc laikam būtu muļķīgi neizmantot tādu iespēju.