"Jag mår illa..."

January 19, 2016 in Vietnam ⋅ ⛅ -7 °C

Idag/ inatt var ingen rolig dag. Fick lära mig den hårda vägen, vad som händer om man äter en baguette med fyllning som legat 5 timmar i en varm Minibuss.
    Det började på natten och fortsatte hela morgonen, toalettstolen var min nemesis. Fick bli en skakig kopp kaffe till frukost.
    Kände som en zombie när vi skulle åka o kolla stranden i Can Tho. Vilken besvikelse, det var egen skyfflad sand på en begränsad yta. Där hade satt upp kafébord. Själv badstranden mot floden Mekong var det hur mycket skräp och växter som helst. Vi gick dit och såg eländet o vände och gick bort.
    Förstår inte hur de kan skita ner så mycket. Men finns det inte papperskorgar så kastar de på gatan bara.. 😢
    Vi fick se ett vattenland i närheten bättre än inget samt kidsen tjatade om det. När vi kom dit fick vi bara bada eller simma. Inte åka vattenrutschkana. De var avstängda???! Fick inte svar varför som sagt engelskan är inte bra.
    Men vi gick in så fick kidsen bada medan pappa la sig under en palm o mådde f-n. De hade hur kul som helst ändå, efter hittat något att äta på gatan utanför.
    Förresten de har väldigt god mat bara så där på gatan. Oftast ris o kött o kål. Hur gott som helst.
    När vi kom tbx så satte de på barnrutschkanorna. Till kidsen stora glädje och tom pappa vågade sig i men försiktigt.
    Tilläggas var att vi var de enda gästerna där inne på den slitna parken.
    Sedan hem o göra sig klar för kvällen men först till apoteket o ge pappa några goa tabletter för magen.
    Hittade en trevlig restaurang vi floden.
    Nä dags att knyta sig, ny dag imorgon. Dags för en båttur igen. 😀🚣
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.