Satelita
  • Dzień 23

Nelengu og Braai i Webersburg

6 kwietnia 2017, Afryka Południowa ⋅ ☀️ 21 °C

Vi stod op ved 7-tiden for at gøre os klar til første dag af Chris og Sirikas 2-dages bryllup. Efter en god morgenmad, pakkede vi bilen og begav os af sted mod Webersburg vingård i Stellenbosch. Der var helt fantastisk, og her skulle vi tilbringe de næste to dage under festlige omstændigheder sammen med venner og bekendte.
    Dagens officielle program var Nelengu, som er et indisk før-bryllupsritual. Først skulle Sirika sidde på en stol på et podie, imens nærmeste familie og venner af gifte kvinder på skift skulle velsigne hende. Derefter var det Chris´ tur. Det tog nogle timer før ceremonien var overstået, og vi fik i mellemtiden talt lidt med de andre gæster mens der blev serveret en lækker indisk buffet. Meget hyggeligt og bestemt en oplevelse.
    Webersburg er en smuk vingård bygget i ca. 1796 som ligger omgivet af vinmarker og med udsigt til flotte bjerge samt den smukke Stellenbosch dal. Da det er en vingård, brugte vi selvfølgelig eftermiddagen på vinsmagning og hygge med nogle af de andre gæster.
    Hen på aftenen var der Braai, som er den sydafrikanske version af en grillfest, og maden var rigtig lækker. Selskabet var super hyggeligt, og vi lærte en del af Sirika og Chris' familie og andre venner at kende. I løbet af aftenen var der mulighed for at få Henna tatoveringer, som er en indisk tradition, og Gitte fik en smuk en af slagsen på hendes hånd. Vi var også vidner til en lidt sær/sjov tradition fra Chris´ familie, som gik ud på at tage et kondom over hovedet og puste det op med næsen til det sprang.
    Alt i alt en rigtig god dag der får 4,5 ud af 5 stjerner.
    Road trip: 83 km på dagen - 4.162 km i alt.
    Czytaj więcej