Castle of Good Hope og Robben Island

April 12, 2017 in South Africa ⋅ ⛅ 17 °C

Vi havde på forhånd booket en tur til Robben Island, som er en ø der ligger 11 km ud for Cape Town. Turen var først kl. 15, så vi havde mulighed for andre aktiviteter i løbet af formiddagen.
    Efter morgenmaden gik vi ned i byen for at se Castle of Good Hope. Det er et gammelt bevaret fort, der nu fungerer som museum. Der var en parade med nogle soldater og der blev affyret en lille kanon, mens vi var der.
    Vi besøgte endnu et par butikker med sydafrikansk kunst, bl.a. er deres figurer lavet af ståltråd og perler et kæmpe hit i øjeblikket. De er håndlavede, men de store figurer som er klart de flotteste er for dyre, så vi fik ikke købt så meget. Vi bookede en massage til dagen efter.
    Vi gik ned mod Waterfronten hvor vi brugte et par timer på souvenirbutikker og et shoppingcenter. Priserne i Cape Town er generelt skruet meget op i forhold til Johannesburg. Vi fik en lille frokost i Food Markedet, og derefter tog vi ned til kajen.
    Kl. 15 sejlede båden til Robben Island, og det tog ca. 45 minutter at komme derud. Ude på øen tog vi med en bus, hvor en guide viste os rundt og fortalte om øens historie. Den er mest kendt for at have fungeret som et fængsel, hvor bl.a. Nelson Mandela sad indespærret i 18 år. Tidligere blev øen brugt til syge mennesker, som man skulle have gemt af vejen. Efter busturen og et besøg i fængslet og Mandelas celle tog vi båden tilbage til Cape Town igen.
    Vi havde besluttet at bruge den sidste aften på at tage i biografen og se "Baby Boss". Efter biffen tog vi en Uber hjem til hotellet.
    Dagen får 3,5 stjerner ud af 5.