Dykning ved Nusa Penida

February 5, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Blev hentet kl. 7 ved hotellet og kørt til en strand ved byen Sanur. Her fik vi pakket vores dykker udstyr i en speedbåd, denne gang var vi 4 dykkere og to guider,, det var samme dykkercenter som forleden, og tyske Daniel var også med her, og også til dykkerne ved USAT Liberty i morgen.
    Afsted I speedbåden mod Nusa Penida - efter en god time var vi ved dykkerstedet Manta Point, som blev først dyk på 43 minutter med en maksimal dybde på 23,5 meter. Dette sted er berømt for at de kæmpestore Djævlerokker kommer hertil for at lade de små fisk rense deres enorme krop. Sigtbarheden var ikke super god - men alligevel - sikke en oplevelse at se disse fantastiske skabninger så tæt på - wow 😊.
    Andet dyk var et Rip dive på 32 minutter ved SD Point med en maksimal dybde på 23,4 meter - Et Rip dive er et dyk langs en skråning med koraller, hvor der er en stærk strøm der river én med, og hvor man så egentlig "bare" skal styre og prøve at være så tæt på korallerne som muligt uden at rører. Strømmen var rigtig stærk og det var langt vanskeligere end det lyder - klart mit teknisk sværeste dyk til nu, men stadig en fed oplevelse.
    Tredje dyk var på 40 minutter ved Crystal Bay med en maksimal dybde på 25,1 meter. Her var der også lidt strøm og jeg så da et par Giant Barracudaer og nogle Triggerfish.
    Jeg var hjemme igen på hotellet ved 18-tiden, hvor Pernille og jeg tog ud og spiste aftensmad på en vegan & raw food restaurant lige i nærheden af hotellet - maden smagte super godt og i det hele taget gjorde de rigtig meget ud af at være økologiske og miljøvenlige 😊 Bagefter tog vi en tur ned i Ubud bymidte og kiggede lidt på forretninger - Rigtig mange spændende steder, som nok skal blive hyggeligt og sjovt at udforske.