Sightseeing omkring Ubud

February 9, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

I dag havde vi bestilt en sightseeings tur rundt til nogle af seværdighederne omkring Ubud. Vores chauffør hentede os kl. 9 på hotellet 🙂.
    Første stop var ved noget der hed Aloha Ubud - En kombination af en kaffe & te plantage, ris terrasser og forskellige gynger man kunne prøve - Super sjov start på dagen 😊 vi fik prøvet gynger og taget en masse billeder og nogle sjove videoer - Bagefter var vi rundt og kigge lidt på plantagen og fik smagt på deres kaffe og te, blandt andet også på deres Luwak kaffe.
    Næste stop var templet Gunung Kawi der kan dateres tilbage til omkring det 11. århundrede. Det var varmt og mange trapper vi først skulle ned af og siden op af Igen - så vi var godt gennesvedte. Hele vejen ned til templet, gik vi forbi den ene bod efter den anden der ihærdigt prøvede at sælge os et eller andet - selvom vi begge syntes at de var ret aggressive, så endte vi dog med at købe lidt - Pernille en fin Kimino plus en sarong, og jeg købte en fin lille håndlavet cykel i metal.
    Selve Gunung Kawi templet var et relativt stort område med små rum ind i klippevæggene og nogle bygninger med en masse flotte udskæringer. Fin oplevelse. 😊
    Efter en fin frokost på en restaurant, hvor man sad og spiste ude mellem ris markerne, gik turen videre til Goa Gajah templet - hvor den ældste del af templet er en grotte fra det 9. århundrede. Dette tempel er dedikeret til elefant guden Lord Ganesha. Rigtig fint tempel og er meget imponeret over de mange fine udskæringer i sten ved templet, samt et vandbassin som siges at have helbredende vand.
    Derefter stopped vi ved et lokalt trækunsts værksted - det var super fine træfiguer i alle mulige størrelse og afskygninger, super flot håndværk - der var dog ikke noget der lokkede så meget at vi var nød til at købe det.
    Sidste stop på turen var Tegenungan Water Fall, som er et stort flot vandfald - og et rigtig populært turist sted - vi var ved at være godt trætte, så istedet for at gå de mange trapper helt ned til vandfaldet, nøjes vi med at nyde synet på afstand, mens vi fik en lækker kold is 😊.
    Hjemme igen på hotellet var vi blevet godt sultene og fik en lækker aftensmad, samt nogle lækre smoothies på the Alchemy restaurant ikke ret langt væk. Vi var godt trætte og resten af aftenen blev ren afslapning.
    Dejlig dag med en masse super gode oplevelser 😊