Indonesia
Banjar Penaka

Here you’ll find travel reports about Banjar Penaka. Discover travel destinations in Indonesia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sightseeing omkring Ubud

February 9 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

I dag havde vi bestilt en sightseeings tur rundt til nogle af seværdighederne omkring Ubud. Vores chauffør hentede os kl. 9 på hotellet 🙂.
    Første stop var ved noget der hed Aloha Ubud - En kombination af en kaffe & te plantage, ris terrasser og forskellige gynger man kunne prøve - Super sjov start på dagen 😊 vi fik prøvet gynger og taget en masse billeder og nogle sjove videoer - Bagefter var vi rundt og kigge lidt på plantagen og fik smagt på deres kaffe og te, blandt andet også på deres Luwak kaffe.
    Næste stop var templet Gunung Kawi der kan dateres tilbage til omkring det 11. århundrede. Det var varmt og mange trapper vi først skulle ned af og siden op af Igen - så vi var godt gennesvedte. Hele vejen ned til templet, gik vi forbi den ene bod efter den anden der ihærdigt prøvede at sælge os et eller andet - selvom vi begge syntes at de var ret aggressive, så endte vi dog med at købe lidt - Pernille en fin Kimino plus en sarong, og jeg købte en fin lille håndlavet cykel i metal.
    Selve Gunung Kawi templet var et relativt stort område med små rum ind i klippevæggene og nogle bygninger med en masse flotte udskæringer. Fin oplevelse. 😊
    Efter en fin frokost på en restaurant, hvor man sad og spiste ude mellem ris markerne, gik turen videre til Goa Gajah templet - hvor den ældste del af templet er en grotte fra det 9. århundrede. Dette tempel er dedikeret til elefant guden Lord Ganesha. Rigtig fint tempel og er meget imponeret over de mange fine udskæringer i sten ved templet, samt et vandbassin som siges at have helbredende vand.
    Derefter stopped vi ved et lokalt trækunsts værksted - det var super fine træfiguer i alle mulige størrelse og afskygninger, super flot håndværk - der var dog ikke noget der lokkede så meget at vi var nød til at købe det.
    Sidste stop på turen var Tegenungan Water Fall, som er et stort flot vandfald - og et rigtig populært turist sted - vi var ved at være godt trætte, så istedet for at gå de mange trapper helt ned til vandfaldet, nøjes vi med at nyde synet på afstand, mens vi fik en lækker kold is 😊.
    Hjemme igen på hotellet var vi blevet godt sultene og fik en lækker aftensmad, samt nogle lækre smoothies på the Alchemy restaurant ikke ret langt væk. Vi var godt trætte og resten af aftenen blev ren afslapning.
    Dejlig dag med en masse super gode oplevelser 😊

Tag 89: Ubud & Umgebung (Bali)

April 7, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Wie alle guten Touris haben wir auch gleich eine Tour durch die Umgebung gemacht.
    Wir waren bei sehr grünen Reisterassen, einer in Fels gehauenen Stadt, einer Kaffeefarm, einem typisch balinesischen Dorf und drei verschiedenen hinduistischen Tempeln.😋😇
    Zum Tagesabschluss haben wir einen balinesischen Tanz besucht, bei dem Rama und Rawana sich in einem alten Tempel bei Fackellicht bekämpft haben. Alles sehr eindrucksvoll!😍Read more

Pura Gunung Kawi

September 5, 2017 in Indonesia ⋅ 🌬 25 °C

Weiter geht es zum Pura Gunung Kawi, der nächsten Tempelanlage, die inmitten von Reisfeldern gelegen nur über eine Vielzahl von in die Tiefe führenden Stufen (die man anschließend natürlich auch wieder hinauf muss 😅) dort findet zufällig gerade eine Art Prozession oder Zeremonie statt, so dass es vor Gläubigen mit Opfergaben nur so wimmelt. Auch hier halten wir uns wieder im Hintergrund und beobachten das ganze aus der Ferne um nicht zu stören.Read more

Gunung Kawi Temple descent

April 4, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 22 °C

Next stop on our round through the north of Ubud we did at a bigger temple location where I had to wear first time a Sarong. That's the traditional long scarf / skirt thing men have to wear here ein Bali (Hindu religion) before entering a temple.

Corinna on the other side only got a little string of cotton wrapped around her stomeck since she already wore a long dress.Read more

Gunung Kawi und Tirta Empul

October 5, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Nächster Stopp Gunung Kawi - 250 Stufen abwärts in ein wunderschönes grünes Tal mit vielen Reisterassen und Steinskulpturen. Leider sind die Sarongverkäufer vor dem Tempel sehr aufdringlich - ich hab trotzdem zugeschlagen.

Leider hatte Gusti vergessen uns eine Abfahrtzeit zu nennen, also kamen drei Mitreisende "etwas" später. Dies kostete uns dann leider im nächsten Tempel die letzten Tageslichtmomente und die Möglichkeit ein Bad in den heiligen Quellen zu nehmen.Read more

Gunung Kawi Tempel

September 21, 2018 in Indonesia ⋅ ☀️ 28 °C

Gunung Kawi ist ein Tempel- und Begräbniskomplex des 11. Jahrhunderts in Tampaksiring nordöstlich von Ubud in Bali, das auf beiden Seiten des Pakerisan-Flusses ausgebreitet wurde. Es besteht aus 10 Felsenkandis, die in einige 7 Meter hohe geschützte Nischen der steilen Felswand gehauen sind.

Es gibt auf Bali viele Tempel, doch dieser Ort ist besonders. Allein der Ab- und Aufstieg der über 300 Stufen machen diesen Ort einzigartig. Eine faszinierende Kulisse umgeben von Reisfeldern.Read more

Banjar Penaka