Sapa: rijstterrassen

November 10, 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 22 °C

Als we terug in Sapa zijn rijden we oostwaarts de stad uit. Je kan in Vietnam overal langs de weg tanken bij winkeltjes. Die hebben of flessen benzine, of een ouderwetse handpomp. Voor scooters is dit zeker handig om even bij te tanken.

We duiken letterlijk de hoofdweg af en beginnen aan een lange afdaling een vallei in. Halverwege krijgen we zicht op de ontzettend steile berghellingen met rijstterrassen. De oogst is in september en oktober, dan ziet alles er groen en geel uit. Toch is het indrukwekkend om te zien hoe alles is aangelegd.

Beneden steken we de rivier over via een hangbrug. Daarna gaat de weg zo steil omhoog dat onze scooter het niet meer trekt, dus moet Esther te voet verder. We zitten nu echt te midden van de rijstvelden, na een klein dorpje is de weg helaas weggespoeld en moeten we omkeren. We rijden terug naar hangbrug en rijden langs de rivier verder. Dit is een zeer slechte weg, we worden vriendelijk begroet door de lokale bevolking.

De weg omhoog is gelukkig veel beter, we rijden terug naar Sapa en ons hotel om de scooter in te leveren. Daarna nemen we een taxi terug naar de stad en eten een heerlijke hamburger bij een restaurantje met uitzicht over de omgeving.