Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 14

Phong Nha: Paradise Cave

17 de novembro de 2023, Vietnã ⋅ ⛅ 25 °C

We worden bij de Paradise Cave door een buggy verder het park in gereden. Dan is het nog een klim van 20 minuten naar de ingang van de grot. De Paradise Cave is pas in 2005 ontdekt en daarna door Britse speologen verkend. De grot is een van de langste ter wereld met 31 kilometer. Hiervan is de eerste kilometer toegankelijk voor het publiek.

We dalen vanaf de ingang een heel stuk omlaag in de eerste Kamer van de grot en lopen langs een grote, dikke stalagmiet. Op sommige plekken is de grot 70 meter hoog en waar je ook kijkt, het uabenbenemend adembenemend om te zien. Sommige stalagmieten staan van plafond tot de grond en de stalagmieten hebben lange lamellen. Op sommige plekken lopen er prachtige tekeningen op de muren en plafond.

Op een gegeven moment komen we bij een formatie waarbij een aantal meertjes zijn gevormd aan de voet. Het is niet druk, dus we kunnen rustig van al het schoons genieten. Na een kilometer houdt de grot ogenschijnlijk op (dat is niet zo natuurlijk) en lopen we terug. Op weg naar boven komen we een oude vrouw van in de 80 tegen die met haar zoon naar boven is gelopen en nu de grot nog gaat bekijken. Petje af hoor!
    Leia mais