• Day 6

Dag 6: De Zwarte Zee

July 20, 2023 in Bulgaria ⋅ ☀️ 30 °C

Op dag 6 reed team Partyzani met Zaffie naar Bulgarije. Het was een rustige dag, maar dat was een welkome afwisseling na een aantal lange dagen!

Na vertrek uit Boekarest en een kleine stop bij Kaufland's grill voor een fastfood ontbijtje kwamen we zonder moeite de Bulgaarse grens over.

Vanuit hier reden we door naar een mooi hotel aan de Bulgaarse kust in de buurt van (maar opzettelijk niet in) Sunny Beach. De route zag er zeker anders uit dan die door Roemenië. In plaats van wegen met iedere paar kilometer een dorpje waren er nu lange provinciale wegen door vele velden en heuvels. Slechts heel af en toe was er een dorp of wat bebouwing. Die bebouwing was in de bekende communistische stijl, maar dan ook nog karig onderhouden.

Vlak achter de Bulgaarse grens doemde in de achteruitkijkspiegel een bekend, hoekig silhouet op, dat van een oude Volvo gevuld met een ander Nederlands team. Deze kaascolonne is in noodtempo opgerukt richting de Zwarte Zee, met een kleine stop bij een roestig tankstationnetje onderweg. Zul je net zien dat zij een van de rallyvaantjes in bezit hadden. Hadden dus. Tien puntjes, in de pocket, voor zolang het duurt in ieder geval.

Eenmaal aangekomen aan de Zwarte Zee genoot Partyzani van het uitzicht, het strand, een luxe diner in het visrestaurant van het hotel, wat Zagorka's (Bulgaars bier) en een potje Munchkin.

Zaffie en het team zijn uitgerust voor de volgende dag, met Istanbul op het programma!

Лека нощ,
    I

On day 6, team Partizani drove with Zaffie to Bulgaria. It was a calm day, which was a welcome change from the preceding days!

After departure from Bucharest and a small stop at Kaufland's grill we crossed the border without any hassle.

From here, we drove to a nice hotel at the Bulgarian coast near (but purposefully not in) Sunny Beach. The scenery looked quite different from Romania. Instead of roads with a town every few kilometers, we drove over long roads through fields and hills with barely any towns on the route. The few towns that were there had the well-known communist style, and the buildings were not amazingly maintained.

Just after the Bulgarian border, the silhouette of an old, rectangular car appeared in our rear view mirror, which turned out to be the Volvo carrying another Dutch team. This motorcafe of cheese heads drove with high cadence towards the Black Sea, only interrupted by a stop at a small gas station. As it turns out, this team possessed one of the Rally flags. Possessed, in past tense. Meaning we gained 10 points in the rally, for however long it may last.

When we arrived at the Black Sea, team Partyzani enjoyed the sea view, the beach, a luxurieus dinner in the hotel's fish restaurant, some Zagorkas (Bulgarian beer) and a game of Munchkin.

Zaffie and the team are well rested for the next day, which will end in Istanbul!