Gescheiden...

June 18, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag vertrekken we, opnieuw onder een stralende zon, voor de laatste 66 kilometer op het Mittellandkanaal.
    In totaal hebben we straks bij de afslag naar het Elbe-Seitenkanaal 233,7 kilometer afgelegd op het Mittellandkanaal en vandaag krijgen we de eerste sluis vrijwel direct na ons vertrek.
    De Hindenburgsluis heeft een verval van 14,7 meter en is prachtig om te zien, helaas staat hij in de steigers, maar aan de binnenkant is de karakteristieke klok wel te zien.
    We moeten hard werken om de boten in bedwang te houden en op tijd de touwtjes te verhangen gelukkig gaat het ons allemaal prima af.

Door een voor ons varende vrachtboot en een versmalling in het kanaal wordt de groep gescheiden, en als we rond drie uur bij de afslag naar het Elbe-Seitenkanaal komen varen er vier boten naar Yacht-club Hoffmanstad waar ze met enige moeite een plaats kunnen vinden.
    Via de marifoon waarschuwen we de twee achterblijvers dat er geen plaats meer voor hen is, zij leggen aan op het kruispunt aan een lange steiger.
    Als we aan de koffie zitten komt Willy ons opzoeken om te kijken of alles bij ons in orde is, hij is daarvoor door korenvelden en hoog gras geploeterd, maar het is hem gelukt... een ware leider!!!
    Natuurlijk wordt hij beloond met een Belgisch biertje...