Verwaaid...

June 26, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Gisteravond hebben we tijdens het palaver afgesproken om deze morgen al om 08.00 uur te vertrekken, de verwachting is dat in de loop van de dag de wind gaat aantrekken en dan willen wij op plaats van bestemming zijn!

Bij het opstaan om 06.30 uur is de temperatuur in de boot 28 en buiten 25 graden...
    Tegen 08.00 uur heeft iedereen zijn touwen los en verlaten we de mooie haven van Gromitz, op zee waait er een aangenaam windje en uiterst relaxt zetten we koers naar Fehmarn onze laatste stop op Duits grondgebied.

Na een heerlijk zonnige tocht, wel veel 'beestjes', arriveren we om 11.30 uur in de haven van Fehmarn, de wind is intussen al toegenomen, zodat het afmeren tussen de palen veel behendigheid vergt van de kapitein en de matroos.
    Gelukkig komt er wat hulp en uiteindelijk liggen we allemaal afgemeerd, de havenmeester pauzeert tussen 12.00 en 15.00 uur, dus betalen komt later.

De wind wakkert intussen flink aan bij een strak blauwe lucht en hoge temperaturen, bijzonder.
    Als we om 15.00 uur gaan betalen besluiten we, gezien de weersomstandigheden, hier zeker twee dagen te blijven liggen.
    We liggen verwaaid...