Regen...

July 4, 2019 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Het heeft vannacht opnieuw niet erg hard gewaaid, als we wakker worden is het zwaar bewolkt en regent het van tijd tot tijd, het is koud.

Vandaag is 'the day before'...morgen weer varen!
    Tijd om nog allerlei zaken te regelen, zoals boodschappen inslaan en naar de kapper, Jef en Henk gaan samen en komen bijna platzak terug...42 euro p.p voor een knipbeurt...gelijk maar weer even langs de pinautomaat.

Vandaag is het qua weer de minst mooie dag van onze toertocht tot nu toe, de middag temperatuur is 16.5 graden en het waait erg hard.
    Frie komt ons verrassen, 16.00 uur zijn we allemaal welkom in het clubhuis, ze gaat pannenkoeken voor ons bakken!
    (Omdat het in Denemarken nog wel eens slecht weer is heb je op campings en ook bij jachthavens vaak gelegenheid om binnen te koken)
    Wij hebben de dagen die we hier hebben doorgebracht enorm veel plezier gehad van het clubhuis als ontmoetingsplaats, zo ook deze middag.

Als we binnen komen heeft Yves de computer al opgestart en bestuderen de heren de weersverwachting en met name de te verwachten windsterkte. Het zijn bezorgde gezichten, we zouden na 6 dagen in dezelfde haven graag verder varen, maar gezien de route die we moeten afleggen is het toch verstandiger tot maandag te wachten...

De pannenkoeken met appeltjes door Frie gebakken smaken héérlijk en met een glaasje prosecco spoelen we onze teleurstelling weg, veiligheid voor alles!
    Trouwens nu kunnen we nóg langer genieten van de mooie jachthaven van Nykobing!

Aan het begin van de avond komt Monique langs bij alle boten, we gaan morgen opnieuw met de bus...