Barbecue...

July 18, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 19 °C

Het is stralend zonnig als we opstaan en hoewel er in de loop van de dag wat mooie witte wolken ontstaan is het een prachtige dag!

De dag staat in het teken van de barbecue, om 10.00 uur gaan een aantal toervaarders op de fiets of met de bus boodschappen doen.
    Als we terugkomen is de Xara zojuist binnen gevaren, gelukkig hebben ze een ligplaats kunnen vinden, welkom!

Om half vijf zie je toervaarders met tassen over de steiger lopen, er worden vier picknick tafels in beslag genomen en een grote barbecue...we beginnen om 17.00 uur met het aperitief, intussen zorgt Yves samen met zijn logee voor de opwarming van de kolen.
    Opeens komt Peter om de hoek, hij is met de auto gekomen en is veel eerder gearriveerd dan verwacht, maar niet mindere welkom, hij kan direct aanschuiven.

Als de barbecues op temperatuur zijn gaat iedereen zijn vlees halen en kan er gebakken en gebraden worden, dan dient de volgende verrassing zich aan en arriveert Mark met zijn gezin, zij zijn ook met de auto gekomen.
    De groep is nu compleet en Willy kan zijn geluk niet op, hier heeft hij héél lang naar toegewerkt en naar uitgekeken: het is gelukt!

Het is ontzettend gezellig, het eten erg lekker en er is gelukkig genoeg wijn, als we zijn uit gegeten maakt Willy bananen als dessert, hij snijdt een banaan open strooit wat fijne suiker tussen de twee helften en een scheutje cointreau of zijn eigen gemaakte limoncello dan in de aluminiumfolie en een tijdje op de barbecue, heerlijk!
    Tot slot gaan we nog voor een gezonde fruithap en dan is er helaas een einde gekomen aan een onvergetelijk gezellige avond, gelukkig mogen we zaterdagavond in de herhaling...😉