Zweden...

July 23, 2019 in Sweden ⋅ ⛅ 23 °C

Het heeft gisteravond nog lang geregend, maar vanmorgen is het droog en af en toe zien we de zon tussen de wolken door, er is niet veel wind.

Op de steigers zie je overal blauwe shirts iedereen is druk bezig om de boot vertrek klaar te maken.
    Om 08.50 uur maken we de touwen los en worden we nagezwaaid door Marianne, Jos en Hilde we varen naar de stad om nog één keer foto's te maken bij De Kleine Zeemeermin.
    Vanuit de verte zien we al twee blauwe shirts van Ira en Luc die ons vanaf de de kade gaan fotograferen.
    In Admiraalsvaart passeren we de Zeemeermin en nemen zo op passende wijze afscheid van het mooie Kopenhagen.

Met de Bruce voorop zetten we koers naar Zweden, om elf uur varen we de territoriale wateren van Zweden binnen en kunnen we de Zweedse gasten vlag hijsen.
    De bewolking is opgelost en met weinig wind is het schitterend varen over de Oostzee, we zien voortdurend de mooie brug die Zweden met Denemarken verbindt.
    Tegen 12.00 uur naderen we het schier eiland Falsterbo en gaan we tussen de boeien varen op weg naar het Falsterbo kanaal.
    Net voor de brug leggen we aan aan lange steigers in een mooie jachthaven en gaan lunchen.
    Iedereen gaat 's middags zijn eigen gang en om vijf uur is er een steiger borrel, gezellig als altijd.

Het valt ons op dat de levensstandaard op dit eiland véél hoger ligt dan in Denemarken, er rijden mooie auto's de wegen zijn goed onderhouden en ook de huizen en tuinen zien er verzorgd uit.

Morgenvroeg varen we weer naar Denemarken...