Zo mooi...

July 26, 2019 in Denmark ⋅ ☀️ 21 °C

Bij het opstaan is het zonnig en warm, gelukkig niet zo warm als in België en Nederland waar een hittegolf heerst met temperaturen boven de 40 graden...

Stipt op tijd is iedereen 'vaarklaar' we kijken er naar uit om het water op te gaan waar een verkoelend windje waait.
    De Theodosia blijft achter in de haven, zij trekken verder hun eigen plan.

Na een half uur varen we onder een mooie brug door die de verbinding vormt tussen de eilanden Mon en Sjelland, we varen via de Masnedsund de zeer smalle zeestraat tussen Sjelland en het bijna onbewoonde eiland Masnedo en genieten enorm van het mooie afwisselende landschap met heel veel korenvelden en prachtige huizen, zeker opnieuw een hoogtepunt tijdens onze toervaart.
    Om 11.30 uur arriveren we in de haven van Vordingborg op het eiland Sjelland, Vordingborg is niet echt een interessante stad, maar de jachthaven ligt in een baai en omdat de wind de komende dagen te sterk is voor een grote oversteek die we moeten maken blijven we hier, enigzins beschut, tot maandag liggen.

Als alle boten weer een plaatsje hebben gevonden worden er extra maatregelen getroffen om de boten storm vast te leggen, de wind neemt in de loop van de middag inderdaad toe, maar de lucht blijf strak blauw en de temperatuur hoog.
    Om 15.00 uur is de havenmeester aanwezig en gaan we gezamenlijk betalen, na 4 nachten bij een bepaalde havenketen te hebben overnacht krijgen we 5e nacht gratis en het lukt...dat moet natuurlijk gevierd worden, we wandelen verder door de haven en komen bij een vis winkel annex restaurant en drinken daar met elkaar een drankje, skol!