Wisselend weer...

July 30, 2019 in Denmark ⋅ 🌧 19 °C

Volgens afspraak vertrekken wij vandaag om 08.50 uur, maar als we opstaan is het behoorlijk mistig en is er veel wind.
    Er wordt bezorgd gekeken en overleg gevoerd om uiteindelijk te besluiten om 09.30 uur te vertrekken.

Na het losmaken van (6! ) touwen, dit in verband met het in en uit varen van de veerboot, vaart de La Rhenane onder veel belangstelling de haven uit, al snel gevolgd door de andere 6 boten.
    Het zicht is voldoende maar de wind neemt in kracht toe en als we uit de luwte van het eiland Omo zijn beginnen we flink te schommelen, gelukkig is het niet van al te lange duur, om 11.00 uur hebben we de kop van het eiland Langeland gerond en varen we tussen de eilanden Langeland en Funen in over... spiegelglad water, af en toe zien we bruinvissen zwemmen helaas nooit lang genoeg om ze te fotograferen, de zon doet intussen haar uiterste best om door te breken.
    Dan komen we bij de brug die Rudkobing met Skaro verbind en worden we met zo'n 16 kilometer per uur onder de brug door 'geperst' en arriveren om 13.30 uur in de haven van Rudkobing waar we prettige ligplaatsen hebben.

Rudkobing is de enige stad op Langeland en is met 6900 inwoners nauwelijks meer dan een dorp, met een aantal toervaarders maken we een wandeling door het stadje. Het heeft een kleine kern rond een plein en smalle straatjes met oude huizen, er is een groot winkelaanbod en er zijn verschillende galeries, een leuk charmant stadje en o ja, na even zoeken vinden we ook nog een terrasje... de zon is intussen doorgebroken.