Smullen maar...

July 31, 2019 in Denmark ⋅ 🌧 16 °C

Gisteravond heeft het licht geregend en ook vanmorgen is de lucht dreigend en vallen er wat spatjes, de temparatuur is goed met ruim 21 graden.

We kunnen lekker uitslapen het vertrek vanmorgen is pas om 09.30 uur, we varen vandaag naar Svendborg op de zuidoever van het grote eiland Funen en passeren daarbij een aantal kleine bewoonde eilandjes, érg mooi varen.
    Svendborg is met 41.400 inwoners (met inbegrip van de eilandjes ) een vrij dynamische haven en industriestad, in de stad worden ondermeer voedingsmiddelen, machines en emballagemateriaal gemaakt.
    Svendborg geniet een goede reputatie onder de zeilers, er zijn twee jachthavens en minstens een keer per jaar is er een grote regatta.

Na anderhalf uur varen arriveren we in de haven waar net een groot jacht vertrekt, we kunnen met 3 schepen achter elkaar aan de kade liggen 2 keer twee dik en 1 keer drie dik en allemaal dik tevreden...😉
    Voor onze boten is een groente- en fruitkraam waar door ons gretig gebruik van wordt gemaakt, verschuldigde kronen in de melkbus en smullen maar, alles super vers, de kraam wordt regelmatig aangevuld.

Ondanks de dreigende luchten gaan een aantal toervaarders de stad verkennen en komen in de stromende regen thuis, morgen hopelijk beter...