• Day 62

Dag Oostzee...

August 5, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Bij het opstaan is het licht bewolkt en er is nauwelijks wind.

Onder deze 'schitterende' omstandigheden varen we om 09.00 uur de lange vaargeul uit en beginnen we aan onze laatste dag op de Oostzee!

We varen rustig, bij veel boten heeft de diesel voorraad een dieptepunt bereikt, tanken is in Denemarken véél duurder dan in Duitsland...in de loop van de morgen neemt de wind toe en wordt de zee 'hobbelig' en als dessert krijgen we gratis nog een stuk dwars op de golven, maar dan is het gedaan en lopen we rond 12.00 uur de haven van Ĺaboe binnen en kan er getankt worden...😰

Er zijn niet genoeg plaatsen om aan te leggen dus degene die getankt heeft vaart naar de andere kant van de haven waar wel ligplaatsen voor ons zijn.
    Om 14.00 uur hebben er 6 boten getankt én een ligplaats gevonden, op de plaats rust.
    De bewolking is toegenomen en er vallen enkele buien, de verdere middag gaat iedereen zijn eigen gang, 's avonds gaan een aantal toervaarders pizza's eten in het restaurant bij de haven.

Vanuit de haven zien we regelmatig grote zeeschepen voorbij varen, zij komen van het Kiel-Kanaal, morgen zijn wij aan de beurt en beginnen we met de sluis bij Holtenau...