• Day 74

Bad Ems...

August 17, 2019 in Germany ⋅ 🌧 19 °C

Na een heerlijk rustige nacht ondanks dat we aan het Mittellandkanaal liggen is het vanmorgen bewolkt en staat er veel wind.

Op de gebruikelijke tijd 08.50 uur maken we los en vervolgen we onze vaartocht over het Mittellandkanaal, na een half uurtje varen valt er een bui regen en hebben we 2 vrachtboten voor ons uit varen, gelukkig laten ze ons netjes passeren.
    We zien ook weer eens een koppel koeien dat is lang geleden, we tuffen lekker door zonder bijzonderheden.

Na 3 uur varen arriveren we bij jachthaven M.Y.C.Bad Essen, hier hebben we op de heenweg ook overnacht en vonden het een prettige haven, gelukkig is er plaats.
    Na de lunch gaan de meeste toervaarders boodschappen doen voor het weekend in het winkelcentrum vlak bij de haven.
    Als dat gelukt is gaan we met elkaar wandelend naar Bad Ems, vorige keer was er een proeverij in het stadje nu is het rustig, op zaterdagmiddag zijn alle winkels gesloten met uitzondering van de supermarkten...
    We gaan eerst een heerlijk Italiaans ijsje eten en wandelen daarna door het stadje, er staan enorm veel mooie vakwerkhuizen die we de vorige keer gemist hebben, Bad Ems is écht een mooi stadje!

Als we wat hebben gedronken en weer uitgerust zijn stelt Willy voor bij 'De Bron' van Bad Ems te gaan kijken, het is een minuut of 10 lopen dan komen we bij de bron, het park is rondom de bron aangelegd en is echt heel mooi met bloemen perken en mooie oude bomen.
    De Bron zelf is op een héél bijzondere manier 'overkapt' we vinden het erg bijzonder maar misschien ook wel een beetje commercieel...

Willy kan er geen genoeg van krijgen en neemt ons opnieuw mee voor een wandeling naar de oude watermolen, dat is een pittige klim en als we halverwege zijn staan er twee heel hoge banken, met moeite klimmen de dames er op, het lijken wel kleuters met hun bungelende benen en ik krijg spontaan de slappe lach...maar het uitzicht vanaf de banken in fenomenaal.
    Nadat we zijn uitgelachen lopen en klimmen we door het prachtige bos en komen bij de oude watermolen die helaas maar tot 5 uur werkt...

Al met al hebben we onverwacht een geweldig leuke middag en zijn onze been én lachspieren weer eens flink getraind...