Germany
Bad Essen

Voorspoedige reis...

June 15, 2019 in Germany ⋅ 🌧 18 °C

Afgelopen nacht heeft de regen afkoeling gebracht en als we om 08.50 uur vertrekken is het bewolkt, maar droog.
      We moeten goed opletten bij ons vertrek of er geen vrachtschepen op het Mittellandkanaal varen, zij zuigen namelijk de haven leeg en even later komt het water weer terug, waardoor onze boten op die momenten vrijwel onbestuurbaar zijn.
      De Bruce is als eerste buiten de haven en houdt alles in de gaten, om negen uur varen we weer allemaal op het kanaal.

De vaartocht verloopt voorspoedig en aan het einde van de morgen begint de omgeving te veranderen, we zien bossen verschijnen en het wordt heuvelachtig, mooier dus.
      Kwart over één arriveren we in jachthaven Bad Essen zoals Willy gepland had, de vrij smalle ingang wordt door alle schippers met verve genomen en al snel liggen we allemaal aangemeerd.
      Bad Essen is een kuuroord en ligt aan de Europese wandelroute E11 die van Den Haag naar de Poolse grens loopt.

s' Middags gaan we met z'n allen een wandeling maken, waarbij we al snel een ijssalon tegen komen...ook de hond van Willy en Viviane krijgt een ijsje waar ze erg van geniet.
      We bekijken het leuke plaatsje (er is een proeverij georganiseerd) met de vele vakwerkhuizen en een mooie kerk, heel knus en vriendelijk.

Bad Ems...

August 17, 2019 in Germany ⋅ 🌧 19 °C

Na een heerlijk rustige nacht ondanks dat we aan het Mittellandkanaal liggen is het vanmorgen bewolkt en staat er veel wind.

Op de gebruikelijke tijd 08.50 uur maken we los en vervolgen we onze vaartocht over het Mittellandkanaal, na een half uurtje varen valt er een bui regen en hebben we 2 vrachtboten voor ons uit varen, gelukkig laten ze ons netjes passeren.
      We zien ook weer eens een koppel koeien dat is lang geleden, we tuffen lekker door zonder bijzonderheden.

Na 3 uur varen arriveren we bij jachthaven M.Y.C.Bad Essen, hier hebben we op de heenweg ook overnacht en vonden het een prettige haven, gelukkig is er plaats.
      Na de lunch gaan de meeste toervaarders boodschappen doen voor het weekend in het winkelcentrum vlak bij de haven.
      Als dat gelukt is gaan we met elkaar wandelend naar Bad Ems, vorige keer was er een proeverij in het stadje nu is het rustig, op zaterdagmiddag zijn alle winkels gesloten met uitzondering van de supermarkten...
      We gaan eerst een heerlijk Italiaans ijsje eten en wandelen daarna door het stadje, er staan enorm veel mooie vakwerkhuizen die we de vorige keer gemist hebben, Bad Ems is écht een mooi stadje!

Als we wat hebben gedronken en weer uitgerust zijn stelt Willy voor bij 'De Bron' van Bad Ems te gaan kijken, het is een minuut of 10 lopen dan komen we bij de bron, het park is rondom de bron aangelegd en is echt heel mooi met bloemen perken en mooie oude bomen.
      De Bron zelf is op een héél bijzondere manier 'overkapt' we vinden het erg bijzonder maar misschien ook wel een beetje commercieel...

Willy kan er geen genoeg van krijgen en neemt ons opnieuw mee voor een wandeling naar de oude watermolen, dat is een pittige klim en als we halverwege zijn staan er twee heel hoge banken, met moeite klimmen de dames er op, het lijken wel kleuters met hun bungelende benen en ik krijg spontaan de slappe lach...maar het uitzicht vanaf de banken in fenomenaal.
      Nadat we zijn uitgelachen lopen en klimmen we door het prachtige bos en komen bij de oude watermolen die helaas maar tot 5 uur werkt...

Al met al hebben we onverwacht een geweldig leuke middag en zijn onze been én lachspieren weer eens flink getraind...

Ab jetzt zu dritt 🤠

April 29, 2022 in Germany ⋅ ☁️ 10 °C

Heute morgen gings erstmal nur bis zum Friedhof in Vehrte um auf Jörg und Fabian zu warten die mich bis Porta begleiten. Die Zeit dann gleich mal zum frühstücken genutzt und um Wäsche zu waschen. Um 9:30 ging es mit den beiden auf den Trail.
      Im Wald haben wir Familie Hoffmann kennengelernt eine sehr nette Familie. Nach nem kurzen fotoshooting gings es dann aber weiter.
      Nach 5 gesamtkilometern fiel Fabian dann auf das er seinen Autoschlüssel in Vehrte im Auto liegen lassen hat. Diesen brauchen die beiden allerdings in Porta um das Auto von Jörg wieder in Vehrte abzuholen. Also ging es für die beiden von Ostercappeln mit dem Taxi wieder zurück nach Vehrte um Schlüssel und Auto zu holen.
      Inzwischen hab ich es mir beim örtlichen Bäcker gemütlich gemacht und mir zwei Stücke Kuchen und einen großen Kaffee gegönnt.
      Nach nicht mal einer Stunde waren die beiden wieder zurück und es ging nach einer weiteren kurzen Pause weiter.
      Auf dem Rest des Weges haben wir uns prächtig unterhalten und die Zeit verflog im Fluge.
      Meine gesamt Kilometer heute 21
      Gute Nacht 🐧🐧🐧