Satellite
Show on map
  • Day 3

    Wasbeer

    May 17, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 27 °C

    Weer uitgeslapen, heerlijk.
    Iedereen maakt zelf een ontbijtje in de gezamenlijke keuken. Moreno maakt havermoutpap met banaan en pindakaas, precies hetgene waar ik thuis ook altijd mee ontbijt dus ik eet met hem mee.
    Er zijn 2 meiden uit België waar ik NL mee kan praten, is ook weer eens fijn. Een van hen is al maanden aan het reizen, de ander is haar nu op komen zoeken. Er is nog een andere ruige meid uit Duitsland, zij is ook heel tof. Iedereen is heel open en vriendelijk, hebben een eigen verhaal en ik vind het allemaal heel interessant.
    Na een tijdje gekletst te hebben loop ik met Moreno naar onze vaste WiFi spot zodat ik kan bellen met Kaj en met Sara en hij zijn dingen kan doen. Ik ga op eigen houtje even verder en zoek een kerk op om een kaarsje aan te steken voor Bomma, maar helaas is dit hier niet mogelijk dus ik pluk het enige bloemetje die bij de kerk staat en besluit deze later in de zee te leggen.
    Later meet ik Moreno weer. We hebben het hostel geboekt tot morgen, maar willen nog langer op het eiland blijven omdat het zo goed bevalt. Als we een kamer met z'n 2e boeken zou dit goedkoper en praktischer zijn dan het hostel waar ze nu in zitten. We betalen nu namelijk 20eu p.p. p/n en ik kan niet eens fatsoenlijk mijn benen scheren omdat we maar 1 gezamenlijke douche hebben waarvan de douchekop een schelp is en een pisstraal uit loopt.
    Via booking.com komen we uiteindelijk bij een accomodatie uit waar we naartoe lopen. We onderhandelen en krijgen een kleine kamer met airco, eigen keukentje en badkamer voor dezelfde prijs. Het heeft dus voordelig uitgepakt!
    Na de reservering te hebben gemaakt lopen terug naar het hostel, komen in de gezamenlijke ruimte en daar staat de eigenaresse met een BABY WASBEER 😩 Ik heb allang niet meer zoiets schattigs gezien. Ze vertelt ons dat ze de wasbeer had gevonden en er al 1,5 maand voor zorgde omdat niemand de wasbeer wilde hebben. Ze heeft haar zelfs de fles gegeven en we mochten haar vasthouden. Nu wil ik er ook een. 🦝

    Er was verder niemand aanwezig in het hostel, dus we besloten om met z'n 2e opnieuw naar het strand te gaan, maar dan wel de andere kant op dan gisteren. We komen uit op het stuk strand waar ik op m'n eerste dag alleen zat en op 2m van die plek vandaan zat nu een ander meisje helemaal alleen. We spreken haar aan of we bij haar mogen zitten. "Pleaseeee", zegt ze, "you're sooo kind, thank you so much for joining me!" Ze is (ook weer) Argentijns en een echte hippie.. Ze vertelt dat ze al 4 jaar aan het reizen is en dat het de beste beslissing is die ze ooit heeft genomen. Ze is mega spiritueel en daar verdient ze nu haar geld mee, net als met accesoires die ze maakt. Ze vindt het maar al te geweldig dat ik nu deze reis maak zonder een einddoel en we wisselen nummers uit.
    Samen met haar kijken we naar de zonsondergang, die opnieuw adembenemend is, lopen we terug over het strand waar een live bandje aan het spelen is en genieten van de omgeving. Zij gaat haar weg en wij gaan onze weg.
    Moreno had nog pasta wat we willen voorbereiden, maar helaas is de keuken in ons hostel al dicht, dus we gaan bij een Mexicaans restaurant eten wat de eigenaresse van het hostel ons had aanbevolen.

    Na een uitgebreide Mexicaanse maaltijd besluiten we om naar bed te gaan, want we willen optijd opstaan om naar de sportschool te gaan. Christina is ook al op de kamer. Ik val als een blok in slaap en hoor verder ook niemand meer binnenkomen.
    Read more