Melbourne - Southbank

April 30, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 15 °C

Vandaag beginnen we aan het water op de Federation Square, waar een Indisch feest gevierd wordt. We gaan de brug over en komen aan de concerthal ‚Hammer Hall‘ voorbij‚ waar een aankondiging voor Jaap van Zweden hangt. Toevallig is er vandaag ook een kunstmarkt aan het ‚Arts Centre‘, maar niet alleen kunst… er staat zowaar een poffertjes kraam! Dat kunnen we natuurlijk niet weerstaan ;) En het is nog niet gedaan met de Nederlandse invloeden… In de beroemde National Gallery of Victoria (NGV) is momenteel een grote Van Gogh tentoonstelling te zien en daar zijn ze hier maar wat trots op! (de wachttijd op dat moment… 2-3 uur). We maken een ontspannen wandeling door de botanische tuin waar ook het imposante herdenkingsmonument ‚Shrine of Remembrance‘ Staat. Ook hier in Melbourne een klassiek eerbetoon aan de Australische mannen en vrouwen die hun land tijdens de oorlog hebben geholpen. Een bezoek is zeker de moeite waard, al was het alleen al voor het fantastische uitzicht. Dan nemen we de historische tram naar de Docklands. Een beetje hetzelfde als in Sydney wordt ook hier de oude industriehaven omgebouwd tot een recreatieve wijk met vrijetijds mogelijkheden, moderne grote woonhuizen en aan de pier meerdere restaurants.Read more